Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Terapötik İletişim | PDR3111 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fulya Yüksel Şahin |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Temel Terapötik Koşullarının Ve Terapötik Becerilerin Öğretilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Terapötik İletişim; Terapötik Koşullar Ve Terapötik Beceriler; Empati, Saygı, Saydamlık, Somutluk; Yakından İlgilenme,Yapılama,Asgari Düzeyde Teşvik, Duyguların Yansıtılması, İçeriğin Yansıtılması, Kişiselleştirme, Açık Uçlu Soru, Kapalı Uçlu Soru, İlişkinin Şimdi Ve Buradalığı, Kendini Açma, Yüzleştirme, Cesaretlendirme, Özetleme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel becerileri açıklar.
- Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik koşulları açıklar.
- Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel terapötik teknikleri açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terapötik Becerilere Giriş | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Terapötik Koşullar | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
3 | Saygı ve Empati | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
4 | Saydamlık ve Somutluk | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
5 | Terapötik Teknikler | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
6 | Yakından İlglenme, Yapılama | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
7 | Duyguların Yansıtılması, İçeriğin Yansıtılması | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kişiselleştirme | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
10 | Açık Uçlu Soru, Kapalı Uçlu Soru | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
11 | İlişkinin Şimdi Ve Buradalığı | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
12 | Kendini Açma Ve Yüzleştirme | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
13 | Ara Sınav 2/Cesaretlendirme ve Özetleme | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
14 | Terapötik Koşulların ve Tekniklerin Uygulama Örnekleri | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
15 | Terapötik Koşulların ve Tekniklerin Uygulama Örnekleri | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|