| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Terapötik İletişim | PDR3111 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Fulya Yüksel Şahin |
| Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Temel Terapötik Koşullarının Ve Terapötik Becerilerin Öğretilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Terapötik İletişim; Terapötik Koşullar Ve Terapötik Beceriler; Empati, Saygı, Saydamlık, Somutluk; Yakından İlgilenme,Yapılama,Asgari Düzeyde Teşvik, Duyguların Yansıtılması, İçeriğin Yansıtılması, Kişiselleştirme, Açık Uçlu Soru, Kapalı Uçlu Soru, İlişkinin Şimdi Ve Buradalığı, Kendini Açma, Yüzleştirme, Cesaretlendirme, Özetleme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel becerileri açıklar.
- Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan terapötik koşulları açıklar.
- Öğrenciler psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel terapötik teknikleri açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Terapötik Becerilere Giriş | İlgili kaynakların okunması. |
| 2 | Terapötik Koşullar | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 3 | Saygı ve Empati | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 4 | Saydamlık ve Somutluk | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 5 | Terapötik Teknikler | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 6 | Yakından İlglenme, Yapılama | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 7 | Duyguların Yansıtılması, İçeriğin Yansıtılması | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kişiselleştirme | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 10 | Açık Uçlu Soru, Kapalı Uçlu Soru | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 11 | İlişkinin Şimdi Ve Buradalığı | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 12 | Kendini Açma Ve Yüzleştirme | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 13 | Ara Sınav 2/Cesaretlendirme ve Özetleme | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 14 | Terapötik Koşulların ve Tekniklerin Uygulama Örnekleri | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 15 | Terapötik Koşulların ve Tekniklerin Uygulama Örnekleri | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip-Yaptırma |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|