Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Rehberlikte Program Geliştirme | PDR3082 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fulya Yüksel Şahin |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Temel Program Geliştirme Kavramları, Temel Program Geliştirme Süreçleri Ve Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesinin Öğretilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Program geliştirme süreci, Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlı ve programlı yürütülmesinin önemi, Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının geliştirilme süreçleri, Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde psikolojik danışmanların ve öğretmenlerin işlevleri, Öğrencilerin yaşlarına göre sahip olmaları gereken yeterlikler, Okullarda halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programları, Psikoeğitim programları, Grup rehberlik etkinlikleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler temel program geliştirme kavramlarını tanır ve temel program geliştirme süreçlerini tanımlar.
- Öğrenciler ders programı, yıllık, ünite, günlük plan geliştirir.
- Öğrenciler öğretim yöntemlerini uygular ve öğretim stratejilerini anlatır.
- Öğrenciler ölçme ve değerlendirmeyi tanır. - değerlendirme yaklaşımlarını tanır.
- Öğrenciler test türleri sınıflandırır, sınav sorusu yazma teknikleri, not vermeyi tanımlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili kaynakların okuması |
2 | Temel Program Geliştirme Kavramları | İlgili kaynakların okuması |
3 | Temel Program Geliştirme Süreçleri | İlgili kaynakların okuması |
4 | Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesi | İlgili kaynakların okuması |
5 | Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesi | İlgili kaynakların okuması |
6 | İçerik Seçimi Ve Organizasyonu | İlgili kaynakların okuması |
7 | Öğretim Yöntemleri | İlgili kaynakların okuması |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynakların okuması |
9 | Öğretim Stratejileri | İlgili kaynakların okuması |
10 | Materyallerin Özellikleri Ve Seçimi, | İlgili kaynakların okuması |
11 | Ölçme Ve Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması |
12 | Değerlendirme Yaklaşımları, | İlgili kaynakların okuması |
13 | Test Türleri | İlgili kaynakların okuması |
14 | Test Türleri | İlgili kaynakların okuması |
15 | Sınav Sorusu Yazma Teknikleri, Not Verme | İlgili kaynakların okuması |
16 | Final | İlgili kaynakların okuması |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|