Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları | PDR3092 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu Dersin Temel Amacı Kişilik Bozukluklarını, Nevroz Ve Psikozların Genel Özelliklerini Ve Psikomotor Bozuklukları Öğretmektir: Aktiflik, Algı, Düşünme, Bilinçlilik, Uyum Ve Hafıza Bozuklukları. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler davranış bozukluklarını sınıflandırır.
- Öğrenciler davranış bozukluklarının nedenlerini bilir.
- Öğrenciler davranış bozukluklarının semptomlarını tanır.
- Öğrenciler anksiyete bozuklukları açıklar.
- Öğrenciler cinsel kimlik bozukluklarını tanır, şizofreniyi tanır, kişilik bozukluklarını tanır.
- Öğrenciler mental bozukluklarda görülen ego savunma mekanizmaları ve bozuklukların psikodinamiğini değerlendirir.
- Öğrenci psikolojik değerlendirme aracılığıyla normal ve anormal davranışları tanıyabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış bozukluklarına giriş | İlgili kaynakların okunması |
2 | Anormallik psikolojisinin tarihi | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Davranış bozuklukların nedenleri ve sınıflandırılması | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Psikolojik değerlendirme yapmanın temel yöntemleri | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Stres ve davranış bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Kaygı bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Duygudurum bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Çocukluk ve ergenlik dönemi bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Somatoform bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Dissosiyatif bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Yeme bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Kişilik bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Maddeye bağlı bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|