Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğrenme Güçlükleri PDR403134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimRehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı
Dersin KoordinatörüŞerife Gonca ZEREN
Dersi Veren(ler)Fulya Yüksel Şahin
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiöğrenme güçlüklerinin tanınması sınıflandırılması ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarla çalışma becerileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Karlheinz B. (2006). Öğrenme Güçlüklerini Erken Tesbit Etmek. Ankara: İlya Yayıncılık.
  • Sarı, H. (2003). Özel Eğitime Muhtaç Öğrencilerin Eğitimleriyle İlgili Çağdaş Öneriler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir.
  2. Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir.
  3. Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir.
  4. Öğrenciler duygusal ve davranışsal bozukluklarını bilir.
  5. Öğrenciler otizmi bilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş İlgili kaynakların okunması.
2Özel Eğitim Kavramının Temeli İlgili kaynakların okunması.
3Özel Eğitimin İlkeleri İlgili kaynakların okunması.
4Erken Eğitim Ve Adaptasyon İlgili kaynakların okunması.
5Zihinsel Engellerİlgili kaynakların okunması.
6Zihinsel Engellerİlgili kaynakların okunması.
7Öğrenme Güçlükleri İlgili kaynakların okunması.
8Ara Sınavİlgili kaynakların okunması.
9Dil Ve Konuşma Bozuklukları İlgili kaynakların okunması.
10İşitme Güçlükleri İlgili kaynakların okunması.
11Görme Güçlükleri İlgili kaynakların okunması.
12Duygusal Ve Davranışsal Bozukluklar İlgili kaynakların okunması.
13Otizm İlgili kaynakların okunması.
14Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi İlgili kaynakların okunması.
15Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar İlgili kaynakların okunması.
16Finalİlgili kaynakların okunması.

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev16
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok