Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Güçlükleri | PDR4031 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şerife Gonca ZEREN |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | öğrenme güçlüklerinin tanınması sınıflandırılması ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarla çalışma becerileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir.
- Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir.
- Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir.
- Öğrenciler duygusal ve davranışsal bozukluklarını bilir.
- Öğrenciler otizmi bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Özel Eğitim Kavramının Temeli | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Özel Eğitimin İlkeleri | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Erken Eğitim Ve Adaptasyon | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Zihinsel Engeller | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Zihinsel Engeller | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Öğrenme Güçlükleri | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynakların okunması. |
9 | Dil Ve Konuşma Bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
10 | İşitme Güçlükleri | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Görme Güçlükleri | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Duygusal Ve Davranışsal Bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Otizm | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar | İlgili kaynakların okunması. |
16 | Final | İlgili kaynakların okunması. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|