Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Temelli Önleyici Rehberlik Ve Psikolojik Danışma | PDR4122 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Alanında Önleyici Hizmetlerin Öneminin Ve Bu Hizmetlerin Okullarda Nasıl Verilebileceğinin Öğretilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Psikolojik Danışmanın Önleyici İşlevi, Tarihçesi Ve Kuramlar Koruyucu Etmenler Riskli Zararlı Davranışlar Psikolojik Danışman Eğitimi Ve Önleme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okullarda psikolojik danışmanın önleyici işlevini ve tarihsel gelişimini açıklar.
- Öğrenciler eğitsel, kişisel, sosyal, duygusal ve mesleki gelişimlerine yardımcı olacak becerileri sergiler.
- Öğrenciler stresle başa çıkma, sosyal beceriler, problem-çatışma çözme ve karar verme becerilerine sahip olur.
- Öğrenciler okul psikolojik danışmanının sahip olması gereken özellikleri, becerileri ve yeterlikleri tanımlar.
- Öğrenciler okul psikolojik danışmanı, okul ve okul dışındaki diğer uzman personel arasındaki işbirliğini kavrar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili kaynakların okunması |
2 | Okul Psikolojik Danışmanlığının Dünyada Ve Türkiye’de Gelişimi | İlgili kaynakların okunması |
3 | Psikolojik Danışmanlığın Önleyici İşlevi, Tarihçesi Ve Kuramlar, Önleyici Rehberliğin Tarihçesi Ve Kuramlar | İlgili kaynakların okunması |
4 | Okul Psikolojik Danışmanı (Görevler, Sorumluluklar /Yeterlik Ve Kişisel Özellikler/ Eğitimi Ve Uzmanlığı) | İlgili kaynakların okunması |
5 | Okul Temelli Önleme Çalışmaları | İlgili kaynakların okunması |
6 | Stresle Başa Çıkma Becerileri, Sosyal Beceriler, İletişim Becerileri Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
7 | Problem-Çatışma Çözme Ve Karar Verme Becerileri, Kendilik Değeri Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav | |
9 | İntihar Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
10 | Madde Kullanımı Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
11 | Cybh Ve Hıv/Aıds, Ergen Hamileliği Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
12 | Saldırganlık, Şiddet Ve Zorbalık Ve Yeme Bozuklukları Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
13 | Yeme Bozuklukları ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
14 | Psikolojik Danışman Eğitimi Ve Önleme Ve Süpervizyon | İlgili kaynakların okunması |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|