| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Okul Temelli Önleyici Rehberlik Ve Psikolojik Danışma | PDR4122 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Alanında Önleyici Hizmetlerin Öneminin Ve Bu Hizmetlerin Okullarda Nasıl Verilebileceğinin Öğretilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Psikolojik Danışmanın Önleyici İşlevi, Tarihçesi Ve Kuramlar Koruyucu Etmenler Riskli Zararlı Davranışlar Psikolojik Danışman Eğitimi Ve Önleme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okullarda psikolojik danışmanın önleyici işlevini ve tarihsel gelişimini açıklar.
- Öğrenciler eğitsel, kişisel, sosyal, duygusal ve mesleki gelişimlerine yardımcı olacak becerileri sergiler.
- Öğrenciler stresle başa çıkma, sosyal beceriler, problem-çatışma çözme ve karar verme becerilerine sahip olur.
- Öğrenciler okul psikolojik danışmanının sahip olması gereken özellikleri, becerileri ve yeterlikleri tanımlar.
- Öğrenciler okul psikolojik danışmanı, okul ve okul dışındaki diğer uzman personel arasındaki işbirliğini kavrar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | İlgili kaynakların okunması |
| 2 | Okul Psikolojik Danışmanlığının Dünyada Ve Türkiye’de Gelişimi | İlgili kaynakların okunması |
| 3 | Psikolojik Danışmanlığın Önleyici İşlevi, Tarihçesi Ve Kuramlar, Önleyici Rehberliğin Tarihçesi Ve Kuramlar | İlgili kaynakların okunması |
| 4 | Okul Psikolojik Danışmanı (Görevler, Sorumluluklar /Yeterlik Ve Kişisel Özellikler/ Eğitimi Ve Uzmanlığı) | İlgili kaynakların okunması |
| 5 | Okul Temelli Önleme Çalışmaları | İlgili kaynakların okunması |
| 6 | Stresle Başa Çıkma Becerileri, Sosyal Beceriler, İletişim Becerileri Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
| 7 | Problem-Çatışma Çözme Ve Karar Verme Becerileri, Kendilik Değeri Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İntihar Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
| 10 | Madde Kullanımı Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
| 11 | Cybh Ve Hıv/Aıds, Ergen Hamileliği Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
| 12 | Saldırganlık, Şiddet Ve Zorbalık Ve Yeme Bozuklukları Ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
| 13 | Yeme Bozuklukları ve Önleme | İlgili kaynakların okunması |
| 14 | Psikolojik Danışman Eğitimi Ve Önleme Ve Süpervizyon | İlgili kaynakların okunması |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|