| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yetişkin Psikopatolojisi | PDR4071 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | DSM 5’te yer alan ve yetişkinlikte görülen bozuklukları tanıyarak, anormal ve normal davranışların tanınmasını amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yetişkinlikte psikopatolojinin tanımı, yetişkinlikte görülebilen psikopatolojik durumlar |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Psikopatolojinin ne olduğun bilir.
- Psikopatolojinin ne olduğunu açıklar.
- Yetişkinlerin normal ve normaldışı davranışın ayrımını yapar.
- Yetişkinlikte görülen psikopatoloji türlerini bilir.
- Yetişkinlik psikopatolojinin nedenlerini açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yetişkinlikte Normal ve Anormal Davranış | İlgili kaynakların okunması. |
| 2 | Yetişkinlikte Tanı ve Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması. |
| 3 | Yetişkinlikte Duygudurum Bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 4 | Dissosiyatif Bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
| 5 | Kaygı Bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 6 | Obsesif Kompulsif Bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
| 7 | Somatoform Bozukluklar | İlgili kaynakların okunması. |
| 8 | Ara Sınav | İlgili kaynakların okunması. |
| 9 | Kişilik Bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 10 | Kişilik Bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 11 | Yeme Bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 12 | Cinsel Bozukluklar ve Cinsel Kimlik Bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 13 | Klinik değerlendirme işlemleri | İlgili kaynakların okunması. |
| 14 | Klinik değerlendirme işlemleri | İlgili kaynakların okunması. |
| 15 | Klinik değerlendirme işlemleri | İlgili kaynakların okunması. |
| 16 | Final | İlgili kaynakların okunması. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|