Dersin Amacı | Eğitim Felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin öneminin farkında olmak. |
Dersin İçeriği | Temel felsefi kavramlar, Temel Felsefi Ekoller, Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji), Eğitim ve Felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, Realizm ve eğitim, Pragmatizm ve eğitim, Varoluşçuluk ve eğitim, Eğitim Akımları: Esasicilik, Daimicilik, İlerlemecilik, Yeniden kurmacılık. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Gutek, G.L. (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar (Çev.:Nesrin kale), (Kitabın orijinal Adı: Philosophical and Ideological Perspectives on education), Ankara: Ütopya
- Necmettin Tozlu, Eğitim Felsefesi, Milli EğitimBakanlığı Yayınları.
- Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2011.
- Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2011.
- John Locke, Eğitim Üzerine Düşünceler, Morpa Yayınları, İstanbul, 2004.
- Jean-Jack Rousseau, Emile, İşbankası Yayınları.
- Immanuel Kant, Eğitim Üzerine, Say Yayınları, İstanbul.
- Sönmez, V. Eğitim Felsefesi, Ankara: Anı yayıncılık
- Gülnihal Küken, Ortaçağ’da Eğitim Felsefesi, Alfa Yayınları.
- Sabri Büyük Düvenci, Eğitim Felsefesine Giriş, Üniversite Kitabevi.
- John Dewey,Demokrasi ve Eğitim, Başarı Yayımcılık.
- Sabri Büyükdüvenci, Felsefece Eğitişim, A yayınları
- Taşdelen, V., Yayla, A., Karaca, A., Felsefeden Eğitime (Necmettin Tozlu Armağanı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları.
- Büyükdüvenci, S., Taşdelen, V., Felsefe, Eğitim, Sanat, Hece Yayınları, Ankara.
|