Felsefe Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Not set | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Felsefe Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Felsefe lisans programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Felsefe lisans derecesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Program disiplinlerarası bir yaklaşımı benimsediğinden öğrencilerin farklı akademik dallarla birlikte yürütebilecekleri, felsefeyi ilgilendiren bütün alanların içinden seçilebilecek çalışma konularında yönlendirici ve yol gösterici olmayı hedeflemektedir.
- Felsefe Lisans Programı, ileride yüksek lisans yapmayı planlayan öğrencilere gerekli akademik donanımı kazandırmayı amaçlamaktadır.
- Programı adayların sosyal bilimlerde gerek küreselleşen dünyanın, gerekse AB’ye uyum ve bütünleşme sürecindeki Türkiye’nin gereksinim ve beklentilerine cevap verebilecek bilgi birikimine ve donanıma sahip olarak yetişmelerine katkıda bulunur.
- Ayrıca kamu ve özel sektörün birçok alanında görev alabilecek ve bu alandaki boşluğu doldurmak üzere mezunlar yetiştirmeyi hedefler.
- Öğrencileri ödev ve tez hazırlama konusunda akademik dile, kurallara ve protokollere aşina hale getirmek.
- Öğrencilerin sosyal bilimlerin temeli sayılabilecek sunum ve literatür tarama becerilerini kazandırmak ve geliştirmek.
- Güncel kuramları içinde oluştukları tarihsel perspektifle yorumlayabilme ve onlara dair eleştirel bakış geliştirebilmelerini sağlamak.
- Nesnel ve bilimsel tezler önerebilme ve önerdikleri tezleri savunabilme becerisini kazanmalarını sağlamak.
- Eleştirel düşünceye sahip, felsefi bilgiyle donatılmış bireyler yetiştirmek.
- Felsefenin çok farklı alanlarında verdiği eğitimle öğrencilerin akademik ya da mesleki yaşamlarında yönelecekleri alanı belirlemelerine yardımcı olmak.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ENF1170 | Temel Bilgisayar Bilimleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
FEL1211 | Modern Mantık I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FEL1111 | Eskiçağ Felsefesi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FEL1101 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MDB1031 | İleri İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ENF1170 | Temel Bilgisayar Bilimleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
FEL1042 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL1122 | Eskiçağ Felsefesi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FEL1222 | Modern Mantık II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL1022 | Varlık Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MDB1032 | İleri İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB2051 | İngilizce Okuma ve Konuşma | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
FEL2181 | Batı Felsefesi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
FEL2011 | Eleştirel Düşünme Teorileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FEL2201 | İslam Felsefesi Tarihi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
FEL2331 | Sanat Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
TDB1031 | Türkçe I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FEL2142 | Batı Felsefesi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
FEL2162 | İslam Felsefesi Tarihi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | |
FEL2042 | Bilgi Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
TDB1032 | Türkçe II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MTF2131 | Zorunlu Yabancı Dil III | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
SEC0001 | Sosyal Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FEL3171 | Çağdaş Felsefe I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FEL3411 | Osmanlı Dönemi Felsefesi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FEL3101 | Dil Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
FEL3231 | Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MTF2132 | Zorunlu Yabancı Dil IV | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0002 | Sosyal Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FEL3182 | Çağdaş Felsefe II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL3422 | Osmanlı Dönemi Felsefesi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL3302 | Ahlak Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
FEL3002 | Din Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0003 | Sosyal Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SEC0004 | Mesleki Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FEL4311 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
FEL4251 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0005 | Mesleki Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0006 | Mesleki Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0007 | Mesleki Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0008 | Sosyal Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FEL4062 | Toplum Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL4082 | Kültür Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
SEC0009 | Sosyal Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SEC0010 | Mesleki Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0011 | Mesleki Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0012 | Mesleki Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 2, 3, 4, 5, 6, 7 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FEL4011 | Felsefe Problemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL4102 | Aydınlanma Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL4021 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL4031 | İnsan Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL4402 | Zihin Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL4431 | Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL4441 | Modern Türk Düşüncesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL4312 | Bilgi Teorisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FEL3202 | Rönesans Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL3212 | Metodoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FEL3242 | Tarih Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Sosyal Seçmeli 1 Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Süreçlerinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Sosyal Seçmeli 2-3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3580 | Dünya Uygarlıkları (World Civilizations) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Sosyal Seçmeli 4-5 Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BED4021 | Egzersiz ve Zihinsel Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
FEL1101 | Felsefeye Giriş | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MDB1031 | İleri İngilizce I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL1211 | Modern Mantık I | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 |
FEL1111 | Eskiçağ Felsefesi I | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |
ENF1170 | Temel Bilgisayar Bilimleri | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MDB1032 | İleri İngilizce II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL1122 | Eskiçağ Felsefesi II | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL1222 | Modern Mantık II | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL1022 | Varlık Felsefesi | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
FEL1042 | Psikolojiye Giriş | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 |
ENF1170 | Temel Bilgisayar Bilimleri | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 |
MDB2051 | İngilizce Okuma ve Konuşma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL2181 | Batı Felsefesi I | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL2011 | Eleştirel Düşünme Teorileri | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL2201 | İslam Felsefesi Tarihi I | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL2331 | Sanat Felsefesi | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TDB1031 | Türkçe I | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
FEL3411 | Osmanlı Dönemi Felsefesi I | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL3101 | Dil Felsefesi | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL3231 | Bilim Tarihi | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MTF2132 | Zorunlu Yabancı Dil IV | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
FEL3171 | Çağdaş Felsefe I | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL3422 | Osmanlı Dönemi Felsefesi II | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
FEL3302 | Ahlak Felsefesi | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL3002 | Din Felsefesi | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL3182 | Çağdaş Felsefe II | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL2142 | Batı Felsefesi II | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL2162 | İslam Felsefesi Tarihi II | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL2042 | Bilgi Felsefesi | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TDB1032 | Türkçe II | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
MTF2131 | Zorunlu Yabancı Dil III | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
FEL4311 | Siyaset Felsefesi | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL4251 | Bilim Felsefesi | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL4062 | Toplum Felsefesi | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL4082 | Kültür Felsefesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL4402 | Zihin Felsefesi | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
FEL4431 | Eğitim Felsefesi | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
FEL4441 | Modern Türk Düşüncesi | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
FEL4312 | Bilgi Teorisi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
FEL4011 | Felsefe Problemleri | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
FEL4102 | Aydınlanma Felsefesi | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
FEL4021 | İnsan Hakları | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
FEL4031 | İnsan Felsefesi | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
FEL3202 | Rönesans Felsefesi | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 |
FEL3212 | Metodoloji | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
FEL3242 | Tarih Felsefesi | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Süreçlerinde Kadın | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ITB3580 | Dünya Uygarlıkları (World Civilizations) | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 |
ITB3550 | İnsan Hakları | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 |
BED4021 | Egzersiz ve Zihinsel Sağlık | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | ||||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | X | |||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | X | |||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | X | |||||||
PÇ-9 | X | |||||||
PÇ-10 | X |