| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İslam Felsefesi Ekolleri | FEL5113 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe ABD Felsefe Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
| Asistan(lar)ı | Çağrı Taşgetiren |
| Dersin Amacı | Dersin ana hedefi, İslam felsefesinin temel problemleri hususunda öğrencilerin detaylı bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Felsefenin İslam Dünyasında Tezahürü. Felsefe-Din İlişkisi. Rasyonalizasyon Yöntemi. Meşşaiyyun. Tabiiyyun. Dehriyyun. İşrakiyyun. İhvan-ı Safa. Bağımsız Filozoflar. Felsefeye Tepki. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin, İslam düşüncesiyle ilgili felsefi argümanların mukayese ve analizi yönünde eleştirel ve rasyonel düşünebilme kabiliyetlerini derinlemesine geliştirilecektir.
- Öğrenciler Felsefe-Din ilişkisi hakkında derinlemesine bilgi kazanacaklardır.
- Öğrenciler Felsefe-Din ilişkisi üzerindeki belli okulları yakından tanıyacaklardır.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Felsefenin İslam Dünyasında Tezahürü | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 2 | Felsefenin İslam Dünyasında Tezahürü | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 3 | Felsefe-Din İlişkisi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 4 | Felsefe-Din İlişkisi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 5 | Rasyonalizasyon Yöntemi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 6 | Rasyonalizasyon Yöntemi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 7 | Genel Değerlendirme | |
| 8 | Meşşaiyyun | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 9 | Tabiiyyun | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 10 | Dehriyyun | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 11 | İşrakiyyun | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 12 | Genel Değerlendirme | |
| 13 | İhvan-ı Safa | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 14 | Bağımsız Filozoflar | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 15 | Felsefeye Tepki | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 16 | Seminer |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 60 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | 1 | 40 |
| Ara Sınavlar | ||
| Final | ||
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 18 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 45 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|