Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Felsefesinin Sorunları | FEL5116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe ABD Felsefe Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eleştirel düşünceyi geliştirmek, analitik düşünceyi geliştirmek, bilimin bugünkü durumuna gelirken hangi aşamalardan geçtiğini göstermek, bilimin temellerinin analiz edilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilim Tarihinin Özeti, Tümevarım Sorunu, Popper ve Yanlışlamacılık, Thomas Kuhn ve Paradigma, Imre Lakatos ve Araştırma Programları, Althusser, Feyerabend, Realizm ve Araçsalcılık. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilim felsefesinin bilimin gelişimindeki önemini anlayacaklardır.
- Öğrenciler mantıksal argümantasyon kurma yeteneği kazanacaklardır.
- Öğrenciler görüşleri anlaşılır bir şekilde sunma yeteneğini kazanacaklardır.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Tarihi Özeti | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Francis Bacon | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Bilimsel Devrim (Kopernik’ten Newton’a) | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Modern Bilim (Mikrodan Makroya) | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Realizm ve Araçsalcılık | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Tümevarım Sorunu | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Popper ve Yanlışlamacılık | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Vize | |
9 | Thomas Kuhn ve Paradigma | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | Popper’a Eleştiriler | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Kuhn’a Eleştiriler | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Imre Lakatos ve Araştırma Programları | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Althusser | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Feyerabend | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | En İyi Açıklama Olarak Çıkarım | Ders kitabından ilgili bölüm |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 26 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|