Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Modern Dönem Bilim Felsefesi Metinleri | FEL5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe ABD Felsefe Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eleştirel düşünceyi geliştirmek, analitik düşünceyi geliştirmek, önemli bilim felsefecilerinin metinlerini değerlendirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Karl Popper’dan metinler, Thomas Kuhn’dan metinler, Imre Lakatos’dan metinler, Peter Lipton’dan metinler, Feyerabend’ten metinler, Althusser’den metinler, bilim-felsefe-din ilişkisi metinleri. Tüm bu metinlerin analitik ve kritik değerlendirilmeleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilim felsefesi metinlerine aşinalık kazanacaklardır.
- Öğrenciler doğru kaynakça ve atıf kurallarını kullanabileceklerdir.
- Öğrenciler mantıksal argümantasyon kurma yeteneği kazanacaklardır.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler yükseklisans seviyesinde akademik bir ödev hazırlamayı öğrenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Tümevarım Sorunu | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Karl Popper | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Karl Popper | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Thomas Kuhn | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Thomas Kuhn | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Imre Lakatos | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Althusser | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Vize | |
9 | Feyerabend | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | Peter Lipton | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Bilim-Felsefe-Din İlişkisi: Fizik | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Bilim-Felsefe-Din İlişkisi: Fizik | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Bilim-Felsefe-Din İlişkisi: Biyoloji | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Konuların genel değerlendirmesi | |
15 | Konuların genel değerlendirmesi | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 27 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|