Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
19. Yüzyıl Avrupa Düşünce Tarihi | FEL5124 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe ABD Felsefe Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
Asistan(lar)ı | Muhammed Fazıl Baş |
Dersin Amacı | On dokuzuncu yüzyılda Avrupa’daki felsefî gelişmeleri tanıtmak ve temel akımları öğretmek |
---|---|
Dersin İçeriği | 19. yüzyılda modern Avrupa düşüncesi ve başlıca temsilcileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin yüksek lisans düzeyinde güncel felsefeyle irtibat kurabilmesini sağlanacaktır.
- Öğrencilerin 19. yüzyıl felsefesinin temel problemlerini ve bu problemlere getirilen farklı çözümleri anlamasına yardımcı olunacaktır.
- Öğrenciler 19. yüzyıl felsefe metinlerindeki örneklere aşinalık kazandırılacaktır.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydınlanma sonrası modern Batı felsefesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | 18. yüzyıldan 19. yüzyıla felsefe | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Alman idealizmi, Fichte ve Hegel | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Schopenhauer ve irade felsefesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Fransız ihtilali ve Avrupa düşüncesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Fransız Pozitivizmi, Henri de Simon ve Auguste Comte | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | I. Arasınav | |
8 | Emile Durkheim ve sosyal bilimler felsefesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
9 | John Stuart Mill ve yararcı felsefe | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | İngiliz liberalizmi | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Herbert Spencer ve sosyal evrimcilik | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Henri Bergson ve sezgicilik | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Dönem ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | |
14 | Karl Marks ve diyalektik materyalizm | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | 19. yüzyıl düşüncesinin 20. yüzyıla etkileri | Ders kitabından ilgili bölüm |
16 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 30 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 7 | 0 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|