Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi | FEL4431 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Caner TASLAMAN |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eğitim kavramı. İnsan bilimleri ve eğitim felsefesi ilişkisi. Eğitim felsefesinde belli başlı akımlar. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim kavramı. İnsan bilimleri ve eğitim felsefesi ilişkisi. Eğitim felsefesinde belli başlı akımlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dönem sonunda öğrenciler eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini elde edeceklerdir.
- Öğrenciler eğitim felsefesinin temel sorunlarını kavrayacaklardır.
- Bu sorunlar hakkındaki farklı fikirleri karşılaştırma ve değerlendirme becerisi kazanacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim kavramı. | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Eğitim kavramı. | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | İnsan bilimleri ve eğitim felsefesi ilişkisi. | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | İnsan bilimleri ve eğitim felsefesi ilişkisi. | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | I.vize | |
6 | Eflatun'a göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Aristo'ya göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Rousseau'ya göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
9 | Durkheim'a göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | Dewey'e göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | II.Vize | |
12 | Farabi ve Gazali'ye göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Kimlik ve eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Devlet ve eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | Eğitimin amacı | Ders kitabından ilgili bölüm |
16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|