Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Genel Dilbilim | TDE5104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Eski Türk Dili Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Yakup Çelik |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türkçenin tümce yapısı ve anlambilgisi hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1.Öğrencilerin Türkçenin tümce yapısı ve anlambilgisi hakkındaki kaynakları araştırarak bilgilerini geliştirmelerini sağlamak. 2.Tümce çözümlemelerinde farklı yaklaşımları öğrenmelerini sağlamak. 3.Sözcüklerin anlamsal açıdan geçirdikleri evreler, eşanlamlılık, zıt anlamlılık, kavram vb konular üzerinde bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin Türkçenin tümce yapısı ve anlambilgisi hakkındaki kaynakları araştırarak bilgilerini geliştirmelerini sağlamak
- Tümce çözümlemelerinde farklı yaklaşımları öğrenmelerini sağlamak.
- Sözcüklerin anlamsal açıdan geçirdikleri evreler, eşanlamlılık, zıt anlamlılık, kavram vb konular üzerinde bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tümcenin tanımı ve tümcenin öğeleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Tümcenin öğeleriyle ilgili farklı yaklaşımların değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Tümcenin öğeleriyle ilgili farklı yaklaşımların değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Üretken-Dönüşümlü Dilbilime göre tümce ağacı çizimi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Üretken-Dönüşümlü Dilbilime göre tümce ağacı çizimi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Tümce türleriyle ilgili farklı yaklaşımların değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Tümce türleriyle ilgili farklı yaklaşımların değerlendirilmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık |
9 | Anlam üzerindeki görüşler, varsayımlar | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Eşanlamlılık, çokanlamlılık, zıtanlamlılık | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Anlam Olayları, Anlam değişmeleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Anlam Olayları, Anlam değişmeleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Anlam Olayları, Anlam değişmeleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Başka anlama geçiş, öteki değişmeler | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Deyim aktarması, ad aktarması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Genel değerlendirme | Sınava Hazırlık |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|