Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kırgızca | TDE5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Eski Türk Dili Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Yakup Çelik |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencileri, Kırgızlar ve Kırgızca hakkında coğrafi, kültürel, tarihsel ve dilbilgisel anlamda bilgilendirmek. Kırgızcanın Türk dilleri içerisinde hangi gruba dahil edilmesi gerektiği konusunda öğrencilerin bir sonuca varmalarını sağlamak. Kırgızcanın dilbilgisel, sesbilgisel, biçimbilgisel özelliklerini göstermek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kırgızcanın ses ve biçim özellikleri ile sözvarlığı hakkında bilgi verilecek, Kırgızca yazılmış metinlerin okutulmasıyla dilbilgisel özellikler ve sözvarlığı uygulamalı olarak öğrenilecek, metinlerdeki sözcüklerin dilbilgisel çözümlemesi yapılacak |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Kırgızca ait bir metni sözlük yardımıyla okuyup anlayabilecek düzeye gelirler.
- Kırgızlar ve Kırgızca hakkında bilgi sahibi oluurlar.
- Kırgızcanın dilbilgisel, sesbilgisel, biçimbilgisel özeliklerini, günlük konuşma dilinde kullanabilecekleri belli başlı kalıp ifadeleri öğrenirler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve kaynaklar tanıtılacak | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Kırgızlar ve Kırgızca hakkında genel bilgi, sesbilgisine giriş | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Kırgızcanın sesbilgisine devam | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Kırgızcadaki ad çekim ekleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Kırgızcadaki yapım ekleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Kırgızcadaki yapım ekleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Kırgızcadaki eylem çekim ekleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık |
9 | Kırgızca bir metnin dilbilgisi yapısı incelenerek okunması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Kırgızca bir metnin dilbilgisi yapısı incelenerek okunması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Kırgızca bir metnin dilbilgisi yapısı incelenerek okunması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Kırgızca bir metnin dilbilgisi yapısı incelenerek okunması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Kırgızca bir metnin dilbilgisi yapısı incelenerek okunması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Kırgızca bir metnin dilbilgisi yapısı incelenerek okunması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Kırgızca bir metnin dilbilgisi yapısı incelenerek okunması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Genel Değerlendirme | Sınava Hazırlık |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 24 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|