| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoloji Konularında Etkinlik Tasarlama | FBO5104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
| Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
| Dersin Amacı | Biyoloji konularıyla ilgili değişik teknolojiler kullanarak etkinlik tasarlayabilecek bilgi ve beceri kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Etkinliğe dayalı biyoloji öğretimi, değişik teknolojiler (bilgisayar, model vb.) kullanarak çeşitli biyoloji konuları üzerine etkinlikler hazırlama, uygulama ve geliştirme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çeşitli biyoloji konularıyla ilgili etkinlik tasarlayabilecek bilgi ve becerileri kazanacaktır
- Hazırladığı etkinliklerde biyoloji kavramlarını materyallerle somutlaştırır.
- Etkinlikleri sınıf düzeylerine ve ön öğrenmelerine uygun olacak biçimde tasarlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Etkinliğe dayalı eğitimin önemi | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Fen bilgisi ve biyoloji öğretiminde kullanılan araç ve gereçler | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Görsel araç-gereçler kullanarak seçilen bir biyoloji konusu ile ilgili etkinlik tasarlama | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Görsel araç-gereçler kullanarak tasarlanan etkinliği uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Görsel araç-gereçler kullanarak uygulanan etkinliği değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
| 6 | İşitsel araçlar kullanarak seçilen bir biyoloji konusu ile ilgili etkinlik tasarlama | İlgili Kaynaklar |
| 7 | İşitsel araçlar kullanarak tasarlanan etkinliği uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara sınav | Sınav Hazırlığı |
| 9 | İşitsel araçlar kullanarak uygulanan etkinliği değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Görsel-işitsel araçlar kullanarak seçilen bir biyoloji konusu ile ilgili etkinlik tasarlama | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Görsel-işitsel araçlar kullanarak tasarlanan etkinliği uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Görsel-işitsel araçlar kullanarak uygulanan etkinliği değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Bilgisayar kullanarak seçilen bir biyoloji konusu ile ilgili etkinlik tasarlama, uygulama ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Etkinliğe dayalı biyoloji öğretimi ile ilgili yapılmış güncel yayınların incelenmesi | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Etkinliğe dayalı biyoloji öğretimi ile ilgili yapılmış güncel yayınların incelenmesi ve ödev teslimi | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|