| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kavramsal Değişim Modelleri | FBO5116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mustafa Arslan |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
| Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amaçları; •Kavramsal değişim ve bu değişim sürecini anlamak •Kavramsal değişimi sağlayan farklı stratejilerden ve modellerden haberdar olmak •Farklı metotları bir arada kullanarak öğrencilerde kavramsal değişimi sağlamak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu derste kavramsal değişim, kavramsal değişim süreci ve kavramsal değişim modelleri ayrıntılı olarak incelenir ve fen eğitiminde bir kavram üzerinde uygulanır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kavramsal değişimi ve bu değişimin sağlanması için gerekli olan şartlar hakkında bilgi kazanır.
- Kavramsal değişim model ve metotları hakkında bilgi kazanır.
- Öğrenme ortamını zenginleştirmek için bu metotları bir arada kullanma becerisi kazanır.
- Her bir stratejinin avantajı, dezavantajı ve farklılıkları hakkında bilgi kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenme yaklaşımları ve yapılandırmacı öğrenme modelleri (4E, 5E ve 7E). Örnek makalelerin incelenmesi ve her bir öğrencinin araştırma yapacağı konunun araştırılması ve karar vermesi | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Deneysel çalışma için ön test ve son test sorularının literatürde belirtilen öğrenci yanılgılarına göre belirlenip geliştirilmesi, Çalışma Yaprağı, Çalışma Yaprağında Dikkat Edilecek Hususlar, Çalışma Yaprağı Geliştirme Modeli | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Analojinin tanımı, analoji ve metafor arasındaki farklılık, analojik haritalama, analojik öğretim stratejileri, Analojilerin Kategorileri, Analojinin Kullanımında ve Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlar | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Kavramsal değişim metni ve geliştirilmesi, çürütücü metin ve kavramsal değişim metni arasındaki farklılıklar | İlgili Kaynaklar |
| 5 | POE ve PDEODE stratejileri, iki strateji arasındaki benzerlik ve farklılıklar | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Kavramsal değişim modelleri | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Fen eğitimi alanındaki kavramlara yönelik kavramsal değişim stratejilerinden biri ya da birkaçına uygun etkinlik geliştirme | Sınav Hazırlığı |
| 8 | Ara sınav | İlgili Kaynaklar |
| 9 | Fen eğitimi alanındaki kavramlara yönelik kavramsal değişim stratejilerinden biri ya da birkaçına uygun etkinlik geliştirme | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Geliştirilen etkinliklerin 4E veya 5E modeline göre yeniden düzenlenmesi ve dönüt verilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Çalışmaların uygulanması | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Çalışmaların uygulanması | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Çalışmaların uygulanması | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Çalışmaların rapor haline dönüştürülüp, sunulması | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Çalışmaların rapor haline dönüştürülüp, sunulması | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|