| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | FBO5117 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hakan AKÇAY |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
| Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrenme - süreç teorileri, bilişsel-gelişim teorileri, sosyal-bağlam teorileri incelenmesidir. Öğrenme psikolojisindeki teorilerin tarihsel gelişimi ve bunların dayandığı temel ilkeler ve öğretim süreci ile ilgili çıkarımları tartışılacaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğretme ve Öğrenme teori ve yaklaşımları |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler öğrenme teorilerini bilir
- Öğrenciler öğretme teorilerini bilir
- Öğrenciler öğretme ve öğrenme arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur
- Öğrenciler öğrenme ve öğretme teorilerine dayalı ders planı geliştirir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin tanıtılması | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Öğrenme ve Öğretimde Teorinin Rolü | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Davranışçı Teoriler | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Skinner'in Koşullar İlkesi | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Bilginin İşlenme Süreci | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Metabiliş ve Problem Çözme | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Bilgi Çeşitleri | Sınav Hazırlığı |
| 8 | Ara Sınav | İlgili Kaynaklar |
| 9 | Uzman ve Acemi Problem Çözücü Farkları | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisi | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Vygotsky'nin Sosyo-Tarihsel Teorisi | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Bandura'nın Sosyal Bilişsel Öğrenim Teorisi | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Weiner'in Motivasyon Teorisi | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Öğrenme Teorilerin Genel Değerlendirilmesi ve Öğretim Süreci için Çıkarımlar | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Öğrenme Teorilerin Genel Değerlendirilmesi ve Öğretim Süreci için Çıkarımlar | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 50 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|