Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Drama | SNF5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Program sonunda öğrenci; • Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirir. • Yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb. temel kavramları kazanır. • Dramayı uygularken sahip olunması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrar. • Bireylerin tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dramanın sosyolojik, psikolojik boyutları, Dramanın tarihi ve eğitimde uygulamaları, Eğitimde drama, rol oynama ve doğaçlama terimlerini ve dramanın yaratıcılık ve iletişim kavramlarıyla ilişkisi, Drama uygulamaları ve farklı derslerin öğretiminde drama etkinliklerinden nasıl yararlanılacağı incelenecektir |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, bir dramanın sosyal psikolojik formatı, dramanın tarihi ve eğitimdeki uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir.
- Öğrenciler, drama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olacaklardır
- Öğrenciler, drama ve tiyatro tekniklerini kullanabileceklerdir
- Öğrenciler, hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebileceklerdir
- Öğrenciler, kendilerine güven ve saygı konusunda bilgi sahibi olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun,tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. | İlgili kaynak |
2 | Dramanın Yararları:Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri | İlgili kaynak |
3 | Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb | İlgili kaynak |
4 | Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb | İlgili kaynak |
5 | Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı -Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları -Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar | İlgili kaynak |
6 | Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
7 | Yaratıcı dramanın ilkeleri/Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
8 | Yaratıcı dramanın boyutları/Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
9 | Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi/Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
10 | Yaratıcı drama alanındaki öncüler/Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
11 | Bireysel Özellikler ve Bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
12 | Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları -Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
13 | Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
14 | Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
15 | Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 8 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
Ödev | 8 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 8 | 8 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|