| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | SNF5150 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, anadili ile yazılmış olan metinlerin alfabesinin öğretilmesi, o alfabe ile yazılmış metinlerin okutulmasının teknikleri, yazma ile ilgili el becerilerinin gelişmesinin öğretilmesini sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Anadili öğretimine ilişkin genel kavramları, Anadili öğretiminde tam öğrenme kuramı ve Türkçe öğretimi, Türkçe öğretiminin amaçları ve temel sorunları. Türkçe öğretiminde temel beceri alanları, Türkçe derslerinde ölçme ve değerlendirme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Türkçe okuma ve yazma süreçleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, ilk okuma ve yazma dersinin öğretimindeki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, yeni yaklaşımlar çerçevesindeki ilkokuma ve yazma uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, okuma yazmayı yavaş ve hızlı öğrenen öğrencilerle ilgili bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Türkiye'de okuma yazma ile ilgili yaşanan problemler hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlk okuma ve yazmanın anlamı | İlgili kaynak |
| 2 | İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik | İlgili kaynak |
| 3 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk I | İlgili kaynak |
| 4 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk II | İlgili kaynak |
| 5 | Kitap; Çocuğunuza Nasıl Okuma Öğretirsiniz? | İlgili kaynak |
| 6 | İlk okuma ve yazma öğretiminde yöntem tartışmaları | İlgili kaynak |
| 7 | Vize | İlgili kaynak |
| 8 | Bütün Dil Yöntemi | İlgili kaynak |
| 9 | Bütün Dil Yöntemi | İlgili kaynak |
| 10 | Ses Yöntemi | İlgili kaynak |
| 11 | Ses Yöntemi | İlgili kaynak |
| 12 | Kitap; Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi | İlgili kaynak |
| 13 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenler | İlgili kaynak |
| 14 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenler | İlgili kaynak |
| 15 | Okuma ve yazmayı hızlı öğrenenler | İlgili kaynak |
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
| Ödev | 8 | 10 |
| Sunum/Jüri | 8 | 10 |
| Projeler | 8 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 8 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
| Projeler | 8 | 3 | |
| Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|