| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Gelişim Kuramları | SNF5161 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, gelişim teorilerini ayrıntılı bir şekilde karşılaştırarak, özellikle sosyal öğrenme teorilerinin ilköğretimde kişilik gelişimini ne şekilde şekillendiğini anlamaya çalışmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Gelişim çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemleri. Gelişim teorilerinin karşılaştırılması. Yapılandırmacı kuram, nöro-fizyolojik kuram, Freud, Ericson, Roger’e göre kişilik gelişimi, Piaget, Bruner, Vygotsky’e göre bilişsel gelişim, Kohlberg ve Piaget’e göre ahlak gelişimi, Vygotsky ve sosyokültürel kuramcılar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bu teoriler karşılaştırarak gelişim teorileri için uygulama alanları geliştirme hakkında bilgi sahibi olacaktır
- Öğrenciler, çağdaş gelişim kuramları ve öğrenciye aktarımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, tarihsel çalışmaların güncel araştırmalara nasıl katkı sağladığı ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, gelişim teorilerinin karşılaştırılması hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, psikolinguistik yaklaşım ve hümanistik yaklaşım hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teori nedir? Gelişim teorisi nedir? | İlgili kaynak |
| 2 | İnsan gelişiminin incelenmesi | İlgili kaynak |
| 3 | Psikanalitik teoriler | İlgili kaynak |
| 4 | Bilişsel yapısalcı teoriler | İlgili kaynak |
| 5 | Piaget-Bruner-Vygotsky | İlgili kaynak |
| 6 | Davranışcı yaklaşımlar | İlgili kaynak |
| 7 | Vize | İlgili kaynak |
| 8 | Gelişim teorilerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
| 9 | Sosyal öğrenme teorisi | İlgili kaynak |
| 10 | Kişilerarası ilişkiler | İlgili kaynak |
| 11 | Psikolinguistik yaklaşım | İlgili kaynak |
| 12 | Bilgiyi işleme teorisi | İlgili kaynak |
| 13 | Bilgiyi işleme teorisi | İlgili kaynak |
| 14 | Hümanistik yaklaşım | İlgili kaynak |
| 15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak |
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
| Ödev | 8 | 10 |
| Sunum/Jüri | 4 | 10 |
| Projeler | 8 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 8 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
| Projeler | 8 | 3 | |
| Sunum / Seminer | 4 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|