| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| E-Portfolyo Geliştirme | BTO5104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Tuncay Sevindik |
| Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
| Asistan(lar)ı | Sabiha Yeni |
| Dersin Amacı | Portfolyo uygulamaları hazırlar, Portfolyo türlerini ifade eder, Portfolyo uygulamalarını elektronik ortama aktarır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında portfolyo kavramının tarihsel süreci, geleneksel değerlendirme anlayışı içerisinde kullanım şekli, öğrenci değerlendirme sürecinde portfolyonun safhaları ve alt boyutların incelenecektir. Tüm bu uygulamaların elektronik ortamdan kullanılması ve e-portfolyo uygulaması geliştirilecektir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Portfolyo uygulamaları hazırlar.
- Portfolyo türlerini ifade eder.
- Portfolyo uygulamalarını elektronik ortama aktarır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenme sürecinin değerlendirilmesinin önemi. Öğrenme sürecinin değerlendirilmesinde yeni yaklaşımlar | NA |
| 2 | Gelişim Dosyası Oluşturma nedir? Öğrencilere öz-değerlendirme ve hedef belirleme öğretimi | NA |
| 3 | E-portfolyo geliştirme süreci/modeller. Değerlendirme için e-portfolyo kullanma | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 4 | Web temelli e-portfolyo uygulaması. Modül tasarlama süreci | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 5 | Adım adım portfolio tasarlama | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 6 | e-portfolyo geliştirme süreci | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 7 | Vize | NA |
| 8 | Belgeleme için bilgi/ürün seçim | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 9 | Belgelerin sınıflandırılması | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 10 | e-portfolyo modüllerini tasarlama, geliştirme | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 11 | Portfolyo modüllerini geliştirme | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 12 | e-portfolyoları tamamlama | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 13 | e-portfolyoların sunumu | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 14 | e-portfolyoların sunumu | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 15 | e-portfolyoların sunumu | Ders uygulamalarının kontrolü |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 7 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 7 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 40 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|