Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Edebiyatında Mesnevi Türü | TDE5208 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Edebiyatı Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Yakup Çelik |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mesnevi tür ve biçimini tanıtma ve bu türde yazılmış temel eserlerle ilgili yakın okumalar yapma. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mesnevî türünün Anadolu sahası Türk edebiyatında ortaya çıkışı, gelişimi, özellikleri, belli başlı örneklerinin incelenmesi ile İran ve Arap edebiyatlarındaki benzerleriyle karşılaştırlaması amaçlanmaktadır. (Süheyl ü Nevbahâr, Işknâme, Leylâ ve Mecnûn, Ferhad u Şîrin, Cemşid ü Hurşîd, Hamse-i Atâyî, Vâmık u Azrâ, Hüsn ü Aşk) |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mesnevî tür ve biçiminin tarihsel gelişimini öğrenir.
- Temel mesnevî metinlerini tanır.
- Yüzyıllara göre mesnevi metinlerini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesnevi nazım biçimi ve türünün tarihsel gelişimi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Mesnevi metinlerinin yapısal özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Mesnevi metinlerinin konusal özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Süheyl ü Nevbahâr | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Işknâme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Leylâ ve Mecnûn | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Ferhad u Şîrin | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık |
9 | Cemşid ü Hurşîd | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Hamse-i Atâyî | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Hamse-i Atâyî | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Şâh u Gedâ | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Vâmık u Azrâ | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Çengnâme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Şem' ü Pervâne ve Hüsn ü Aşk | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|