Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | TDE5001 | 0 | 7.5 | 0 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Eski Türk Dili Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Yakup Çelik |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilere ideal bir Türkçe sözlük hazırlanması konusunda bilgi vermek ve Türkçenin söz dağarcığını gözden geçirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkçe sözlükler ve Türkçenin söz varlığı |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin yayınlanmış bazı Türkçe sözlükleri incelemesi.
- Onların içindeki hatalı yerleri bularak nasıl ve ne doğrultuda düzeltilebileceği bilgi ve becerisini kazandırmak.
- Öğrenciler bir dilin sözlüğü hazırlanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk dillerinin tasnifi tarihi. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Türk dillerinin tasnifi üzerine ilk görüşler, eleştirisi. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Reşid Rahmeti Arat'ın tasnifi ve önemi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Reşid Rahmeti Arat'ın tasnifi ve önemi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Reşid Rahmeti Arat'ın tasnifi ve önemi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Samoyloviç'in tasnifi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Samoyloviç'in tasnifi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara sınav | Sınava Hazırlık |
9 | Talat Tekin'in tasnifi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Talat Tekin'in tasnifi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Talat Tekin'in tasnifi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Türk dillerinin tasnifi üzerine yeni görüşler ve bölgesel tasnifler konusu | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Schönig'in tasnifi ve özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Schönig'in tasnifi ve özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Schönig'in tasnifi ve özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Genel değerlendirme | Sınava Hazırlık |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|