| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eski Uygurca | TDE5101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Eski Türk Dili Yüksek Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Yakup Çelik | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Uygurca metinlerin okunup anlaşılması | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Uygurca metinlerin dili | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | "." | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dersin sonunda öğrenciler Eski Uygurca metinleri Uygur harfleriyle okuyup anlayabilir bir duruma gelecektir.
- Eski Uygur dönemini diğer dönemlerle kıyaslama becerisine sahip olur
- Eski Uygur yazısının özelliklerini tanımlayabilirler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Eski Uygur metinlerinin bulunuş tarihi ve Eski Uygur yazı sistemleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 2 | Eski Uygurca ile Orhon Türkçesi arasındaki belli başlı farkların anlatılması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 3 | Eski Uygurca Budist bir metnin asıl alfabesinden okunması ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 4 | Eski Uygurca Budist bir metnin asıl alfabesinden okunması ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 5 | Eski Uygurca Budist bir metnin asıl alfabesinden okunması ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 6 | Eski Uygurca Budist bir metnin asıl alfabesinden okunması ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 7 | Eski Uygurca Budist bir metnin asıl alfabesinden okunması ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 8 | Ara sınav | Sınava Hazırlık | 
| 9 | Eski Uygurca Budist bir metnin asıl alfabesinden okunması ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 10 | Eski Uygurca Budist bir metnin asıl alfabesinden okunması ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 11 | Eski Uygurca Budist bir metnin asıl alfabesinden okunması ve çözümlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 12 | Eski Uygurlara ait şiirlerden seçilmiş parçaların okunup işlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 13 | Eski Uygurlara ait şiirlerden seçilmiş parçaların okunup işlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 14 | Reading some parts from Old Uigur texts related to Maniheizm. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 15 | Reading some parts from Old Uigur texts related to Maniheizm. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması | 
| 16 | Genel değerlendirme | Sınava Hazırlık | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 10 | 4 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                