Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Azerbaycan Dili ve Edebiyatı | TDE3304 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Ölmez |
Dersi Veren(ler) | Yakup Çelik |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türk dillerinin güneybatı grubundaki Azericenin alfabesini, ses ve biçim bilgisini öğretmek, Azerbaycan edebiyatını tanıtmak Kiril ve Latin abecesi esasındaki Azerice metinleri okuyarak bu diller ilgili bilgileri pekiştirmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Azerbaycan dili ve edebiyatı |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | . |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler,Azerbaycan dilinin Türk dilleri içerisindeki yerini kavrar.
- Azeri Türklerin kullandıkları alfabeleri öğrenir.
- Azerbaycan dilinin başlıca özelliklerini öğrenir.
- Azerbaycan edebiyatını ana hatlarıyla kavrar.
- Azerbaycan dili ile Türkiye Türkçesi arasındaki temel farklılıkları kavrar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Azerbaycan dilinin Türk dilleri içindeki yeri ve bu dil hakkındaki kaynakların tanıtımı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Kullanılan alfabeler, Kiril alfabesi ve Latin alfabesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Azericenin ses bilgisi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Azericenin biçim bilgisi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Kiril harfli bir metnin dilbilgisi konuları eşliğinde okunması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Azerilerde Latin alfabesine geçiş sürecinin işlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Azerilerde Latin alfabesine geçiş sürecinin işlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık |
9 | Latin harfli metinler eşliğinde dilbilgisi konularının işlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Latin harfli metinler eşliğinde dilbilgisi konularının işlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Başlangıçtan 18. yüzyılın sonuna kadar Azeri edebiyatı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | 19. yüzyıl Azeri edebiyatı ve yenileşme hareketleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Ara Sınav II | Sınava Hazırlık |
14 | 20. yy Azeri edebiyatı ve Sovyet devri Azeri edebiyatı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Türkiye-Azerbaycan edebi ilişkileri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Genel Değerlendirme | Sınava Hazırlık |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|