Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde Metot Tartışmaları | ITB5100 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD İnsan ve Toplum Bilimleri Yüksek Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Çağdaş sosyal bilimcilerin metot konusundaki yeni yaklaşımlarını açıklamak ve bunlarla ilgili tartışmaları temellendirmeye çalışmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerde yeni metot arayışları ve yansımaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler sosyal bilimlerde metodolojinin özel önemini ve anlamını kavrar
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir
- Öğrenciler teori ve pratik arasında köprü kurarak soyut teorik kavramlarla pratik analiz araçlarını bağdaştırabilmeyi öğrenir
- Öğrenciler yükseklisans seviyesinde akademik bir ödev hazırlamayı öğrenir
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş sosyal bilim yaklaşımlarının genel tanıtımı | Ders kitabı |
2 | Sosyal bilimlerde disiplinlerarası metot ilişkileri | Ders kitabı |
3 | Sosyal bilimlerde felsefi metotlar | Ders kitabı |
4 | Yorumcu metot anlayışı | Ders kitabı |
5 | Varoluşçu metot anlayışı | Ders kitabı |
6 | Rölativist yaklaşımlar | Ders kitabı |
7 | Arasınav | Ders kitabı |
8 | Sosyal bilimlerde paradigma analizleri | Ders kitabı |
9 | Metotta objektiflik problemi | Ders kitabı |
10 | Radikal metot önerileri | Ders kitabı |
11 | Çok kültürlü toplum biçimlerinin metot tartışmalarına etkisi | Ders kitabı |
12 | Küreselleşme hareketleri ve metot değişimleri | Ders kitabı |
13 | Dönem ödevi sunumları ve değerlendirmeleri | Ders kitabı |
14 | Metot tartışmalarının geleceği | Ders kitabı |
15 | Konunun genel değerlendirmesi | Ders kitabı |
16 | Dönem sonu sınavı | Ders kitabı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 30 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 36 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 28 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|