| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Modern Dönem Bilim Felsefesi Metinleri | FEL5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe ABD Felsefe Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Eleştirel düşünceyi geliştirmek, analitik düşünceyi geliştirmek, önemli bilim felsefecilerinin metinlerini değerlendirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Karl Popper’dan metinler, Thomas Kuhn’dan metinler, Imre Lakatos’dan metinler, Peter Lipton’dan metinler, Feyerabend’ten metinler, Althusser’den metinler, bilim-felsefe-din ilişkisi metinleri. Tüm bu metinlerin analitik ve kritik değerlendirilmeleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilim felsefesi metinlerine aşinalık kazanacaklardır.
- Öğrenciler doğru kaynakça ve atıf kurallarını kullanabileceklerdir.
- Öğrenciler mantıksal argümantasyon kurma yeteneği kazanacaklardır.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler yükseklisans seviyesinde akademik bir ödev hazırlamayı öğrenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Tümevarım Sorunu | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 2 | Karl Popper | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 3 | Karl Popper | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 4 | Thomas Kuhn | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 5 | Thomas Kuhn | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 6 | Imre Lakatos | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 7 | Althusser | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 8 | Vize | |
| 9 | Feyerabend | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 10 | Peter Lipton | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 11 | Bilim-Felsefe-Din İlişkisi: Fizik | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 12 | Bilim-Felsefe-Din İlişkisi: Fizik | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 13 | Bilim-Felsefe-Din İlişkisi: Biyoloji | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 14 | Konuların genel değerlendirmesi | |
| 15 | Konuların genel değerlendirmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 27 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|