| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 19. Yüzyıl Avrupa Düşünce Tarihi | FEL5124 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe ABD Felsefe Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
| Asistan(lar)ı | Muhammed Fazıl Baş |
| Dersin Amacı | On dokuzuncu yüzyılda Avrupa’daki felsefî gelişmeleri tanıtmak ve temel akımları öğretmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 19. yüzyılda modern Avrupa düşüncesi ve başlıca temsilcileri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin yüksek lisans düzeyinde güncel felsefeyle irtibat kurabilmesini sağlanacaktır.
- Öğrencilerin 19. yüzyıl felsefesinin temel problemlerini ve bu problemlere getirilen farklı çözümleri anlamasına yardımcı olunacaktır.
- Öğrenciler 19. yüzyıl felsefe metinlerindeki örneklere aşinalık kazandırılacaktır.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Aydınlanma sonrası modern Batı felsefesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 2 | 18. yüzyıldan 19. yüzyıla felsefe | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 3 | Alman idealizmi, Fichte ve Hegel | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 4 | Schopenhauer ve irade felsefesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 5 | Fransız ihtilali ve Avrupa düşüncesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 6 | Fransız Pozitivizmi, Henri de Simon ve Auguste Comte | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 7 | I. Arasınav | |
| 8 | Emile Durkheim ve sosyal bilimler felsefesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 9 | John Stuart Mill ve yararcı felsefe | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 10 | İngiliz liberalizmi | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 11 | Herbert Spencer ve sosyal evrimcilik | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 12 | Henri Bergson ve sezgicilik | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 13 | Dönem ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi | |
| 14 | Karl Marks ve diyalektik materyalizm | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 15 | 19. yüzyıl düşüncesinin 20. yüzyıla etkileri | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 30 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 7 | 0 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 7 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 30 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|