| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Felsefesi | FEL4431 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Felsefe Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Caner TASLAMAN |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Eğitim kavramı. İnsan bilimleri ve eğitim felsefesi ilişkisi. Eğitim felsefesinde belli başlı akımlar. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitim kavramı. İnsan bilimleri ve eğitim felsefesi ilişkisi. Eğitim felsefesinde belli başlı akımlar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dönem sonunda öğrenciler eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini elde edeceklerdir.
- Öğrenciler eğitim felsefesinin temel sorunlarını kavrayacaklardır.
- Bu sorunlar hakkındaki farklı fikirleri karşılaştırma ve değerlendirme becerisi kazanacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim kavramı. | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 2 | Eğitim kavramı. | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 3 | İnsan bilimleri ve eğitim felsefesi ilişkisi. | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 4 | İnsan bilimleri ve eğitim felsefesi ilişkisi. | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 5 | I.vize | |
| 6 | Eflatun'a göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 7 | Aristo'ya göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 8 | Rousseau'ya göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 9 | Durkheim'a göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 10 | Dewey'e göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 11 | II.Vize | |
| 12 | Farabi ve Gazali'ye göre eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 13 | Kimlik ve eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 14 | Devlet ve eğitim | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 15 | Eğitimin amacı | Ders kitabından ilgili bölüm |
| 16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|