| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilim Tarihi ve Felsefesi | FEL3281 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Caner TASLAMAN |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimin tarih içinde gelişim seyrinin detaylı bir tablosunu vermek, bilimin anlamı ve kapsamını incelemektir. Bunun yanısıra bilimsel metodun yapısı ve bu hususta getirilmiş olan farklı teoriler incelenecektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilimin tarih içinde gelişim seyri, bilimin anlamı ve kapsamı, bilimsel metodun yapısı ve bilime felsefi yaklaşım. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler tarihin gelişimini anlamada bilim tarihinin önemini kavrayacaklardır.
- Öğrenciler felsefe tarihi açısından bilim tarihindeki gelişmelerin önemini kavrayacaklardır.
- Öğrenciler görüşleri anlaşılır bir şekilde sunma yeteneğini kazanacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Antik Yunan’da Bilim | |
| 2 | Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim | |
| 3 | Ortaçağ Avrupası’nda Bilim | |
| 4 | Bilimsel Devrim (Kopernik’ten Newton’a) | |
| 5 | Modern Bilim (Mikrodan Makroya) | |
| 6 | Realizm ve Araçsalcılık | |
| 7 | I. Ara sınav | |
| 8 | Tümevarım Sorunu | |
| 9 | Popper ve Yanlışlamacılık | |
| 10 | Thomas Kuhn ve Paradigma | |
| 11 | Popper ve Kuhn’a Eleştiriler | |
| 12 | Imre Lakatos ve Araştırma Programları | |
| 13 | Althusser - Feyerabend | |
| 14 | II. Ara sınav | |
| 15 | Modern Bilim-Felsefe-Din İlişkisi | |
| 16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 26 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|