| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri İngilizce 1 | MDB1031 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | NA |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Haluk Görgün |
| Dersi Veren(ler) | Şeref Naci Engin |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Okuma: Farklı okuma stratejilerini kullanma Yazma: İletişimi bozmadan ve aksatmadan düşüncelerin ve bilgilerin yazılı bir biçimde kolayca dile getirme; yazı yazmanın teknik kurallarını ve yazılı bir metnin farklı yapısal öğelerini belirleme; özet çıkarma ve yazılı bir parçayı yeniden yazma Konuşma ve Dinleme: Derslerde akademik düzlemde öğretim görevlisi ve öğrenciler tarafından yapılan İngilizce konuşmaları takip edebilme ve İngilizceyi ders sırasındaki tartışmalara katılmaya yetecek derecede kullanabilme. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çeşitli metin türlerine yönelik okuma stratejilerini öğrenmek; belli yazı türlerini uygulamak. Okunan metinlerle ilgili kelime çalışmaları yapmak. İnglizce konuşma egzersizleri yapmak |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler metinleri okumadan yalnızca göz gezdirerek metin hakkında fikir sahibi olurlar, metindeki ana düşünceyi ortaya çıkarabilirler, satır aralarından metnin diğer anlamlarını çıkarabilirler.
- Öğrenciler farklı okuma yöntemlerini farklı tip yazılara uyarlayabilirler, bir konu hakkında tutarlı bir giriş gelişme sonuç yapısına sahip kompozisyon yazabilirler.
- Öğrenciler metin çevirisi yapma yeteneği kazanırlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş | |
| 2 | Ünite 1- Okuma Parçası 1 | Ünite 1/Unit 1 |
| 3 | Ünite 2- Okuma Parçası 1 | Ünite 2/Unit 2 |
| 4 | Ünite 1- Okuma Parçası 2 | Ünite 1/Unit 1 |
| 5 | Ünite 2- Okuma Parçası 2 | Ünite 2/Unit 2 |
| 6 | Unite 3- Okuma Parçası 1 | Ünite 3/Unit 3 |
| 7 | Ünite 3- Okuma Parçası 2 | Ünite 3/Unit 3 |
| 8 | Ara sınav I | |
| 9 | Ünite 4- Okuma Parçası 1 | Ünite 4/Unit 4 |
| 10 | Ünite 4- Okuma Parçası 2 | Ünite 4/Unit 4 |
| 11 | Ünite 5- Okuma Parçası 1 | Ünite 5/Unit 5 |
| 12 | Ünite 5- Okuma Parçası 1 | Ünite 5/Unit 5 |
| 13 | Ünite 5- Okuma Parçası 2, Ara Sınav 2 | Ünite 5/Unit 5 |
| 14 | Ünite 6- Okuma Parçası 1 | Ünite 6/Unit 6 |
| 15 | Ünite 6- Okuma Parçası 1 | Ünite 6/Unit 6 |
| 16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 10 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|