Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim TasarımıBTO214233220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüTuncay Sevindik
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıSabiha Yeni
Dersin AmacıMevcut eğitim-öğretim ortamını öğretim tasarımı ilkeleri açısından analiz ederek problemleri belirlemek. Belirlenen problemlere çözüm yolları ürütmek ve öğretim tasarımı kuramlarını kullanarak yeni modeller tasarlayabilmek
Dersin İçeriğiÖğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Morrison, G. R., Ross, S. M., Kemp, J. E., & Kalman, H. K. (2007). Designing effective instruction. (5th Ed). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
  • Greer, M. (1994). ID Project Management: Tools and Techniques for Instructional Designers and Developers. Englewood Cliffs: NJ: Educational Technology Publications.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğretim ortamı, öğrenci, içerik ve örgüt (organizasyon) analizini açıklar.
  2. Öğretim hedefleri yazar.
  3. Öğretim kuramları ve stratejilerini açıklar.
  4. Öğretim materyali geliştirir.
  5. Öğretim modülü geliştirir.
  6. Öğretim modülünü uygular.
  7. Uygulanan öğretim modülünü değerlendirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğretim tasarımına girişNA
2Öğretim tasarımı modelleriİlgili kitap bölümünü okuma
3Öğretim tasarımı modelleriNA
4ADDIE modeli ve uygulamalarıİlgili kitap bölümünü okuma
5Öğretim durumlarının analiziİlgili kitap bölümünü okuma
6Öğretim durumlarının analiziİlgili kitap bölümünü okuma
7VizeNA
8Çözümlerin belirlenmesiİlgili kitap bölümünü okuma
9Ders geliştirme: öğretim yöntemleriİlgili kitap bölümünü okuma
10Ders geliştirme: materyal tasarımıİlgili kitap bölümünü okuma
11Ders geliştirme: ders işleme süreciİlgili kitap bölümünü okuma
12Tasarımın uygulamasıNA
13Tasarımın uygulamasıNA
14Süreç değerlendirmeİlgili kitap bölümünü okuma
15Ürün değerlendirmeİlgili kitap bölümünü okuma
16FinalNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev620
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama161
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev63
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok