Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim Tasarımı | BTO2142 | 3 | 3 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tuncay Sevindik |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Sabiha Yeni |
Dersin Amacı | Mevcut eğitim-öğretim ortamını öğretim tasarımı ilkeleri açısından analiz ederek problemleri belirlemek. Belirlenen problemlere çözüm yolları ürütmek ve öğretim tasarımı kuramlarını kullanarak yeni modeller tasarlayabilmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim ortamı, öğrenci, içerik ve örgüt (organizasyon) analizini açıklar.
- Öğretim hedefleri yazar.
- Öğretim kuramları ve stratejilerini açıklar.
- Öğretim materyali geliştirir.
- Öğretim modülü geliştirir.
- Öğretim modülünü uygular.
- Uygulanan öğretim modülünü değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim tasarımına giriş | NA |
2 | Öğretim tasarımı modelleri | İlgili kitap bölümünü okuma |
3 | Öğretim tasarımı modelleri | NA |
4 | ADDIE modeli ve uygulamaları | İlgili kitap bölümünü okuma |
5 | Öğretim durumlarının analizi | İlgili kitap bölümünü okuma |
6 | Öğretim durumlarının analizi | İlgili kitap bölümünü okuma |
7 | Vize | NA |
8 | Çözümlerin belirlenmesi | İlgili kitap bölümünü okuma |
9 | Ders geliştirme: öğretim yöntemleri | İlgili kitap bölümünü okuma |
10 | Ders geliştirme: materyal tasarımı | İlgili kitap bölümünü okuma |
11 | Ders geliştirme: ders işleme süreci | İlgili kitap bölümünü okuma |
12 | Tasarımın uygulaması | NA |
13 | Tasarımın uygulaması | NA |
14 | Süreç değerlendirme | İlgili kitap bölümünü okuma |
15 | Ürün değerlendirme | İlgili kitap bölümünü okuma |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|