Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sınıf YönetimiEGT301123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıMithat KORUMAZ, Esra ÇAKMAK, Yunus Emre ÖMÜR, Sinem Konuk
Dersin AmacıÖğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek.
Dersin İçeriğiSınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf ortamında sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmak.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kaya,Zeki(2006)Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A. Şişman,Mehme. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A.
  • Şişman,Mehmet. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • A.O. ENGİN, A. ERGİNER, B. ÇETİN, B. DUMAN, B. YİĞİT, C.YANIKLAR, H.B.GUNDUZ, K.YILDIZ, M.D.KARSLI, M.İSKENDER, N. AKGÜN, S.TAŞ. S.NALÇACI, Y.KEPENEKÇİ., Eğitim Bilimine Giriş, (2010)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açklar.
  2. Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır.
  3. Sınıf içinde zaman kullanımını uygular.
  4. Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini öğrencilerle tasarlar.
  5. İstenmeyen öğrenci davranışlarının ve yaklaşımlarını açıklar.
  6. Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır.
  7. Öğretim yönetimi ve liderliği ilişkilendirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi.İlgili kaynağın okunması
2Sınıf organizasyonu.İlgili kaynağın okunması
3Sınıfta iletişim.İlgili kaynağın okunması
4Sınıf ortamı ve grup etkileşimi.İlgili kaynağın okunması
5Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. İlgili kaynağın okunması
6Öğrencileri güdüleme.İlgili kaynağın okunması
7Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler.İlgili kaynağın okunması
8Ara sınav.İlgili kaynağın okunması
9İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar.İlgili kaynağın okunması
10Sınıf içinde zaman yönetimi.İlgili kaynağın okunması
11Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi.İlgili kaynağın okunması
12Okul aile işbirliği oluşturma.İlgili kaynağın okunması
13Olumlu öğrenme ortamı oluşturma.İlgili kaynağın okunması
14Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı. İlgili kaynağın okunması
15Öğretimin yönetimi ve liderlik.İlgili kaynağın okunması
16Final sınavı.İlgili kaynağın okunması

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması141
Derse Özgü Staj
Ödev141
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok