| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Doğal Hayatı Koruma | FBO2072 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Bayram COŞTU |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Arslan |
| Asistan(lar)ı | Hasan Özgür Kapıcı, Gülbin Özkan |
| Dersin Amacı | Doğal kaynakları koruma yöntem ve yaklaşımları konularında bilgi edinme ve bu kaynakların sürekliliğinin sağlanması gerektiği hususunda bilinç oluşturmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Doğanın yapısı,biyolojik çeşitlilik, ekosistemlerin korunması,gen merkezleri, milli parklar, köy, kent ve diğer yerleşim alanlarının korunması, evsel atıklar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler doğal döngülerdeki işleyişi ve düzeni kavrar.
- Doğal yaşamda insanın bulunduğu konumu, sorumluklarını ve ödevlerini bilir.
- Su kaynaklarının korunması için alınması gereken bireysel ve toplumsal önlemler hakkında bilgi edinir.
- Toprak taşınması ve kullanımı konularında duyarlılık kazanır.
- Kent yaşamında doğayı kirleten ve doğal yaşamı baskılayan öğeler hakkında bilgi edinir.
- Doğadaki her değişimin insanı etkileyeceğini bilir.
- Temiz kalması için alınacak önlemler hakkında bilgi edinir.
- Doğayı korumakla görevli resmi ve özel kuruluş veya topluluklarla iletişim kurar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Doğanın yapısı Canlı ve cansız öğelerin temel nitelikleri | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Hava- insan ilişkisi Toprak- insan ilişkisi | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Su-insan ilişkisi Bitki-insan ilişkileri | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Hayvan-insan ilişkileri Toprağın korunması | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Suyun korunması Havanın korunması | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Evsel atıkların doğaya salınmadan önce alınması gereken önlemler. Katı ve sıvı sanayi atıklarının arıtılması, damıtılması veya geri dönüşüm işlemlerine tabi tutularak doğaya salınması. | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Bacalardan kaynaklanan toz, kül ve gazların bitki ve hayvan üzerindeki olumsuz etkileri. Radyasyon ve nükleer atıklardan doğanın korunması. | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara sınav | Sınav Hazırlığı |
| 9 | Biyolojik çeşitliliğin korunması Ekolojik çeşitliliğin korunması | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Gen merkezlerinin önemi ve korunması Yerel tür ve ırkların korunması | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Milli parkların doğa koruma bilinci oluşturmadaki önemi. Lagünlerin doğa koruma içindeki yeri ve önemi. | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Orman ekosistemlerinin koruması. Göl, gölet ve sulak alanların korunması. | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Çayır ve meraların korunması. Uluslararası sözleşmelerle korunma altına alınan bölgelerin özellikleri ve korunma sebepleri. | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Deniz ve kıyıların korunması. Yangınların doğal yaşama verdiği zararlar. | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Köy, kent ve diğer yerleşim alanlarının seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar. Yerleşim alanlarının hayvan ve bitki türlerine zararları. | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final sınavı | Sınav Hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 1 | 5 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|