Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitim | BTO3151 | 3 | 6 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tuncay Sevindik |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Beyza Bayrak |
Dersin Amacı | 1. Zaman ve mekan kısıtlarını ortadan kaldıran uzaktan eğitimin uygulama alanlarını öğrenme 2. Uzaktan Eğitimde çift taraflı bilgi transferini sağlayan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme 3. Uzaktan Eğitim ile yürütülen açık öğretim uygulamalarının sürecini, önemini ve yarattığı katma değeri kavrama |
---|---|
Dersin İçeriği | Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Uzaktan eğitim ve iletişim araçlarının nasıl kullanıldığını açıklar.
- Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını söyler.
- Web tabanlı öğrenmeyi açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzaktan eğitimin tanımı | NA |
2 | Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlar | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
3 | Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
4 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlar | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
5 | Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
6 | Dünyadaki uzaktan eğitim uygulamaları | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
7 | Arasınav | NA |
8 | Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
9 | Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
10 | Arasınav | NA |
11 | Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
12 | Uzaktan Eğitim Kuramları | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
13 | Uzaktan Eğitime İlişkin Araştırmalar | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
14 | Internet ve Uzaktan Eğitim | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
15 | Uzaktan Eğitim Yazılımları | Kitaptaki ilgili konuları okuma |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|