Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Uzaktan EğitimBTO315136220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüTuncay Sevindik
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıBeyza Bayrak
Dersin Amacı1. Zaman ve mekan kısıtlarını ortadan kaldıran uzaktan eğitimin uygulama alanlarını öğrenme 2. Uzaktan Eğitimde çift taraflı bilgi transferini sağlayan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme 3. Uzaktan Eğitim ile yürütülen açık öğretim uygulamalarının sürecini, önemini ve yarattığı katma değeri kavrama
Dersin İçeriğiUzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Yeni İletişim Teknolojilerinin Uzaktan Eğitimde Kullanılması, Tübitak-Bülten, 1996
  • Türkiye 1. Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri, MEB-frteb, Ankara, 1996
  • Khan, H.B. (1997) Web Based Instruction. New Jersey: Educational Technology Publications, inc.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Uzaktan eğitim ve iletişim araçlarının nasıl kullanıldığını açıklar.
  2. Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını söyler.
  3. Web tabanlı öğrenmeyi açıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Uzaktan eğitimin tanımıNA
2Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlarKitaptaki ilgili konuları okuma
3Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimiKitaptaki ilgili konuları okuma
4Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlarKitaptaki ilgili konuları okuma
5Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamalarıKitaptaki ilgili konuları okuma
6Dünyadaki uzaktan eğitim uygulamalarıKitaptaki ilgili konuları okuma
7ArasınavNA
8Uzaktan eğitim için öğretim tasarımıKitaptaki ilgili konuları okuma
9Uzaktan eğitim için öğretim tasarımıKitaptaki ilgili konuları okuma
10ArasınavNA
11Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolüKitaptaki ilgili konuları okuma
12Uzaktan Eğitim KuramlarıKitaptaki ilgili konuları okuma
13Uzaktan Eğitime İlişkin AraştırmalarKitaptaki ilgili konuları okuma
14Internet ve Uzaktan EğitimKitaptaki ilgili konuları okuma
15Uzaktan Eğitim YazılımlarıKitaptaki ilgili konuları okuma
16Final SınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım16
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev53
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)225
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)150
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok