Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Öğretim | BTO2112 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Tuba Uğraş |
Dersin Amacı | Dersin amacı; Bilgisayar destekli eğitimin ne olduğu ve ne olmadığı,Bilgisayar destekli eğitimin tarihçesi ve gelişimi,Bilgisayar destekli eğitimin eğitim ve öğretimdeki yeri,Bilgisayar destekli eğitimin yararları ve sınırlılıkları, Bilgisayar destekli eğitimde kullanılan yaygın formatları, Web tabanlı öğrenme ve iletişim araçları hakkında bilgi sunmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim ve Teknoloji İlişkisi, Bilgisayar Destekli Eğitim, Niçin Bilgisayar Destekli Öğretim Ortamı?, BDÖ Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler, BDÖ Uygulamasına Başlamada Cevaplanacak Sorular, Farklı BDÖ Uygulamaları, Okullarda Eğitim Teknoloji Gereksinimlerinin Saptanması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilgisayar destekli eğitimin tarihsel oluşum ve gelişim aşamalarını açıklar.
- Farklı bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının temel özelliklerini söyler.
- Bir okulun öğretim teknolojisi ihtiyaçları ile alakalı öneri geliştirir.
- Eğitim yazılımı geliştirme sürecini açıklar.
- Fatih projesi gibi büyük ölçekli teknoloji uygulamalarını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi, Dünyada ve Türkiye’de BDÖ’nün gelişimi, Okuma Ödevi | Okuma ödevi |
2 | Grupların oluşturulması, Sunu hazırlama ilkelerinin hatırlatılması, BDE – BDÖ | NA |
3 | Medya okuryazarlığı, Bilgisayar Okuryazarlığı (BOY), Teknoloji Okuryazarlığı | NA |
4 | Öğretim Amaçlı Yazılım değerlendirme ölçütleri (Grup çalışması) | Grup çalışması |
5 | Öğretim Amaçlı Yazılımlar ve çeşitleri | NA |
6 | 1. Vize Haftası | NA |
7 | Ders yazılımı (öğrenme nesneleri) çeşitleri | Grup çalışması |
8 | Ders yazılımı (öğrenme nesneleri) çeşitleri | Grup çalışması |
9 | Eğitim Öğretimde Sosyal Medya | NA |
10 | Bilgisayar Destekli Öğretim (Her sınıfa bir bilgisayar (f@tih projesi), Her öğrenciye bir bilgisayar (ACER projesi), BT sınıfları (elektronik sınıf) | Grup çalışması |
11 | 2. Vize haftası | NA |
12 | Teknoloji Destekli Öğrenme- Öğretim :Akıllı Tahta (Mobides), Etkileşimli Ölçme/Cevaplama Sistemleri, | Grup çalışması |
13 | Internet projeleri, e-posta projeleri | Grup çalışması |
14 | Eğitimde blog kullanımı, Eğitimde wiki kullanımı | Grup çalışması |
15 | Okullarda BDÖ, Özel kurumlarda BDÖ | Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 4 | 5 | |
Sunum / Seminer | 4 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|