Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Teknolojisinin Temelleri | BTO5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Feza Orhan |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Meryem Büyükimdat |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin öğretim teknolojilerindeki tarihi geçmişi irdelemelerini, teknoloji politikalarını değerlendirmelerini, teknoloji ile öğrenme kuramları arasındaki ilişkiyi kavramalarını ve yeni eğilimler, yaklaşımlar ve yönelimler hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını, bu kazanımları sunabilmelerini amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | * Eğitim ve Teknoloji İlişkisi: Temel Kavramlar (Toplumsal Değişim ve Eğitim / Bilgi Çağında “Eğitim, Öğrenme, Öğretme, Öğretim, Öğretmen vb.” kavramların ilişkisi / Eğitim ve öğretim teknolojisi kavramlarının tanımı ve ilişkisi / Etkili Öğretim Ortamının Düzenlenmesinde Teknolojinin Önemi) * Eğitim Teknolojisi: Tarihsel Bakış 1 (Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi / Öğretim teknolojisinin Türkiye’deki tarihsel gelişimi / Çağdaş eğitim anlayışı ve teknoloji: Değişen Görüşler -Eğitim ve teknoloji etkileşimi) * Eğitim Teknolojisi: Tarihsel Bakış 2 (Türkiye’de 1980 ve sonrası teknolojinin eğitim sürecine entegrasyonu politikaları ve uygulamalar / Türkiye’de 1980’lar ve sonrasındaki bilim ve teknoloji politikaları) * Öğretim Teknolojisi ve Öğrenme Kuramları-Yöntemler (Davranışçı Kuram, Programlı Öğretim İlkeleri, Modelleri, Önemi ve Teknoloji / Bilişsel Kuram ve Teknoloji / Yapılandırmacı Kuram ve Teknoloji / Durumlu (Situated Learning) Öğrenme ve teknoloji / Senaryo tabanlı Öğrenme ve teknoloji kullanımı / Bireysel öğrenme/ öğretme, Programlı öğretim modelleri ve Bireysel öğrenme ilişkisi / Bağlaşık (Anchored) Öğrenem ve tek. Kullanımı / Web Quest) * E-Öğrenme, Karma Öğrenme (Blended Learning) ve Uzaktan Öğretim (Uzaktan Öğretim / E-öğrenme / Karma Öğrenme) * Teknoloji ve Yeni Okuryazarlık Kavramları / Bilgisayar Okuryazarlığı / Medya Okuryazarlığı / Teknoloji Okuryazarlığı / Bilgi Okuryazarlığı) * Teknoloji ve Farklı Öğrenme İhtiyaçları/Bireysel Fraklılıklar (Bireysel farklılılar ve BT / Özürlüler (Bedensel, görme) ve BTyenilikler / Yaşlılar ve BT) * Bilişim Teknolojilerinin Entegrasyonunda Sosyal-Psikolojik Değişkenler (BT Yönelik Tutum / BT ve Özyeterlilik Algısı / BT ve Epistomojik İnanç) * Eğitim Teknolojisi ile ilgili ulusal ve uluslararası makale tartışmaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim teknolojisinini farklı tanımlarını kendi cümleleri ile ifade eder.
- Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini anlatır.
- Öğretim teknolojileri ve öğrenme kuramları arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Bilişim Teknolojilerinin entegrasyonunda etkili olan sosyal-psikolojik değişkenleri söyler.
- Bilişim teknolojileri ile ilgili uygulanmış ve uygulanacak olan politikaları açıklar.
- Alandaki yeni eğilimler, yaklaşımlar ve yönelimleri anlatır.
- Alan ile ilgili yapılmış bilimsel çalışmaları değerlendiren bir rapor hazırlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması | Ödev 1(Bireysel): Eğitim teknolojisi nedir? Öğretim Teknolojisi nedir? Eğitim/öğretim teknolojisinin daha geniş olan eğitim alanı ile ilişkisi nedir? Öğrenme/Öğretim ortamının düzenlenmesinde teknolojinin önemi nedir? |
2 | Eğitim Teknolojisi : Historical overwiev 1 | Reiser and Dempsey (2002) Section 1/ Chapter 3 27-37 |
3 | Eğitim Teknolojisi : Historical overwiev 2• Öğretim teknolojisinin Türkiye'deki tarihsel gelişimi | Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler Kitabından Bölüm 2sf.23-40 |
4 | • Türkiye’de 1980 ve sonrası teknolojinin eğitim sürecine entegrasyonu politikaları ve uygulamalar | Türkiye’de BDÖ politikalarını ve uygulamalarını özetleyen bir kronolojik şema hazırlayınız. |
5 | • Çağdaş eğitim anlayışı ve teknoloji : Değişen Görüşler ( Eğitim ve teknoloji etkileşimi) | Geçmişten günümüze Türkiye’de ve dünyada eğitim teknolojisinin gelişimine yön veren kişiler, görüşleri ve katkılarının ne olduğunu yansıtan bir rapor hazırlayınız (Alişan Hızal,Cevat Alkan ve Kozma-Clark tartışması) |
6 | Davranışçı/Bilişsel/Yapılandırmacı Kuram ve Teknoloji | Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler Kitabından Bölüm 8, sf 133-150. |
7 | Öğretim yöntemleri ve Teknoloji Entegrasyonu | Devam |
8 | E-Öğrenme, Karma Öğrenme (Blended Learning) ve Uzaktan Öğretim | BT Alanında Kullanılan Terminolojinin Analizi makalesini okuyunuz. Her bir kavramı tartışarak tanımlayınız ve kavramlar arası ilişkiyi kendi ven şemanızı çizerek açıklayınız. |
9 | Teknoloji ve Yeni Okuryazarlık Kavramları | NA |
10 | • Bireysel farklılılar ve BT derslere entegrasyonu | Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler Kitabından Bölüm 12, sf 213-226. |
11 | Bireysel farklılılar ve BT derslere entegrasyonu | Devam |
12 | Bilişim Teknolojilerinin Entegrasyonunda Sosyal-Psikolojik Değişkenler | lgili makaleleri ve ekstra kayn okuyarak, özyeterlilik,tutum ve epistomolojik inanç kavramları ile teknoloji ilişkisini analiz ediniz |
13 | Bilişim Teknolojilerinin Entegrasyonunda Sosyal-Psikolojik Değişkenler 2 | Devam |
14 | E-öğrenme firmalarında mevcut durum: Uygulama örnekleri | Davetli Konuk Uzman |
15 | Eğitim Teknolojisi ile ilgili ulusal ve uluslararası makale tartışmaları 1 | İki Binli Yıllarda Türkiye’deki Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Gözlenen Eğilimler (A..Şimşek ve Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler Kitabından Bölüm 16-17 okunacak ve tartışılacak) |
16 | Eğitim Teknolojisi ile ilgili ulusal ve uluslararası makale tartışmaları 2 | Bireysel incelenmiş olan makalenin özeti |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 7 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 50 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|