Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri II | BTO3172 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Betül Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Tuba Uğraş |
Dersin Amacı | • Özel öğretim yöntemlerinden bilgisayar destekli olarak kullanılan yöntem ve tekniklerin etkin kullanımlarının kavratılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.). Bilgisayar Laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Anlamlı öğrenmeye yönelik öğretim planlar.
- Öğrenmede öne çıkan bireysel farklılıkları öğretime yansıtır.
- Bilişim teknolojileri dersi için uygun teknikleri ders planında kullanır.
- Bilişim teknolojileri dersi için uygun öğretim yöntemlerini ders planında kullanır.
- Mikro öğretim yoluyla etkili bir öğretim deneyimi sergiler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim, öğretim kavramları, Model, Strateji, Yöntem, Teknik | NA |
2 | Beyin, Öğrenme, Anlamlı/Aktif Öğrenme | NA |
3 | Bireysel Farklılıklar ve Öğretime Yansımaları | Ödev 1 |
4 | Teknikler : Soru cevap - Gösterip yaptırma - Drama ve rol yapma | Ödev 2 |
5 | Değerlendirme: Gözlem yoluyla - Performans yoluyla | Ödev 3 |
6 | Sunuş Yoluyla Öğretim Yöntemi - Buluş Yoluyla Öğretim Yöntemi | Ödev 4 |
7 | 1. vize | NA |
8 | İşbirlikli Öğrenme | Ödev 5 |
9 | Proje Tabanlı Öğrenme - Probleme Dayalı Öğrenme | Ödev 6 |
10 | Mikro Öğretim -1 | Final projesi |
11 | Mikro Öğretim - 2 | NA |
12 | 1. vize | NA |
13 | Mikro Öğretim - 3 | NA |
14 | Mikro Öğretim - 4 | NA |
15 | Mikro Öğretim - 5 | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 12 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 18 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|