Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Serhat B. Kert | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğrencileri mezun olduklarında, bir yandan öğrenenlere bilgisayar okuryazarlığı becerisi kazandırırken, diğer yandan bilgisayarın bir öğrenme aracı olarak diğer derslerde kullanılmasını planlama, buna yönelik materyal geliştirme ve branş öğretmenlerini derslerinde bilgisayar kullanmaya teşvik etme sorumluklarına sahiptirler. Bununla yetinilmeyip, öğrenciler alanları ile ilgili yeni gelişmeleri takip eden, bilgisayar teknolojisinin en son kullanım biçimlerini çalışma alanlarına uygulayan bilgisayar öğretmenleri olarak yetiştirilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bilgisayar Öğretmeni, Öğretim Tasarımcısı, E-öğrenme Uzmanı, Bilgisayar Programcısı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Öğrencilerimizi, bilgisayar öğretmenliği alanında karşılarına çıkacak problemlerde uygulama becerisi kazandırarak başarılı bir kariyere hazırlamak
- Öğrencilerimizi hem temel hem de en son gelişmeler doğrultusunda bilgisayar okuryazarlığı, bilgisayar teknolojileri ve öğretim teknolojileri alanlarında gerekli bilgilerle donatmak ve onlara bu bilgileri okul ortamlarında uygulama becerisi kazandırmak
- Öğrencilerimize, özellikle bilgisayar ortamında çözülmesi gereken bir problemi anlama, çözüm geliştirme, çözümü adım adım ifade etme ve programlama dillerinden en uygunu ile en etkili ve verimli biçimde yazabilme ve sonuca ulaşabilme becerisini kazandırmak
- Öğrencilerimize, başarılı birer bilgisayar öğretmeni olarak yetişmeleri için kuramsal bilgileri vermenin yanı sıra onların ilköğretim kurumlarında gözlem yapmalarını ve ders vererek mesleğe hazırlanmalarını sağlamak
- Öğretim materyali ve eğitim yazılımı tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme (hedef öğrenci kitlesinin pedagojik düzeyine ve müfredata uygun olarak) ile ilgili bilgileri kazandırmak
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışını kazandırmak
- Başarılı bir kariyer gelişimi için ihtiyaç duyduğu kaynaklara ulaşabilmek
- Mesleki alanda kendisini İngilizce olarak ifade edebilmek
- Kazanılan bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamak
- Bireysel veya grup olarak yeni bilgi oluşturmak için araştırma yapmak
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO1131 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri I | 3 | 2 | 0 | 4 | 11 | |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
MAT1341 | Matematik 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
MDB1051 | İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO1132 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri II | 3 | 2 | 0 | 4 | 10 | |
BTO1052 | Bilgisayar Donanımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
MAT1342 | Matematik 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
MDB1052 | İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO2903 | Fizik 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BTO2131 | Bilimsel Araştırmaya Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO2111 | Programlama Dilleri I | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
BTO2151 | Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO2904 | Fizik 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BTO2212 | Programlama Dilleri II | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
BTO2152 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
BTO2142 | Öğretim Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO3211 | İşletim Sistemleri ve Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BTO3041 | İnternet Tabanlı Programlama | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
BTO3151 | Uzaktan Eğitim | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO3212 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
BTO3052 | Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BTO3182 | Bilgisayar Ağları ve İletişim | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
BTO3062 | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
BTO3172 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0008 | Seçmeli 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0009 | Seçmeli 9 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO4161 | Proje Geliştirme ve Yönetimi I | 2 | 2 | 0 | 3 | 8 | |
BTO4071 | Web Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
EGT4021 | Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0010 | Seçmeli 10 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | |
SEC0011 | Seçmeli 11 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO4212 | Öğretmenlik Uygulaması | 2 | 6 | 0 | 5 | 8 | |
BTO4162 | Proje Geliştirme ve Yönetimi II | 2 | 2 | 0 | 3 | 13 | |
SEC0012 | Seçmeli 12 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
SEC0013 | Seçmeli 13 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 10 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SNF4081 | Hayat Boyu Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2122 | Uluslararası Eğitim Projeleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4082 | Türk Demokrasi Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4122 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF3082 | Osmanlı Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO2831 | Okul Gözlemi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 4 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO2832 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF3092 | Toplumsal tarihte kadın ve çocuk | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2062 | Sağlık ve İlkyardım | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4052 | Türk Bilim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO2922 | Mesleki İngilizce I | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
IST2252 | Veri Analizi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 6 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO3831 | Mesaj Tasarımı ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4101 | Stresle başa çıkma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2072 | Doğal Hayatı Koruma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2152 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDE1301 | Yazılı ve Sözlü Anlatım | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF1082 | Genel Coğrafya | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4062 | Eğitimsel Biyografiler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4102 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4142 | Öğretmen meslek ahlakı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO3921 | Mesleki İngilizce II | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2172 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 8 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO3822 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF3112 | Vatandaşlık ve küresel değerler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4111 | Sosyal Beceri Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2112 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4072 | Değerler eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDE2302 | Batı Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF3072 | Modernleşme ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
IST3050 | Anket Düzenleme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
END4961 | Bilgi Sistemlerinde Hukuki ve Ahlaki Değerler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
IMO2071 | Bulanık Mantık | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2111 | Eğitimde Yaratıcı Drama | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT2131 | Düşünme ve Problem Çözme | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TRO2252 | Etkili İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SBU4611 | Balkanlarda Uluslaşma Hareketleri ve Türkiye | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SBU4101 | Avrupa Birliği ve Türkiye | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 5 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ILT3812 | İllüstrasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ILT2731 | Senaryo Yazımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BTO2112 | Bilgisayar Destekli Öğretim | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ISL1622 | Davranış Bilimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SBU4572 | Devlet, Toplum ve Kalkınma Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 9 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO3222 | Grafik Tasarımı ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BTO3212 | Bilişimde Güvenlik ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ISL1711 | Hukukun Genel Kavramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
MTM4501 | Yöneylem Araştırması | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ISL1611 | İşletme Bilimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SNF4041 | Etkili İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 11 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ILT4811 | E Medya Pazarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ISL4570 | Sistem Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BTO4131 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ILT2732 | Ses Üretim Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BLM1541 | İstatistik ve Olasılık Hesapları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ISL4551 | Nicel Karar Verme Teknikleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 12 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO4222 | Eğitim Yazılımı Tasarlama Geliştirme ve Uygulama | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
MTM3581 | Bilgisayar Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
MTM4632 | Bilgisayar Tabanlı Öğrenen Sistemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
MTM4552 | Görüntü İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
MTM2511 | Algoritmalar ve Veri Yapıları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
MTM4531 | Sistem Analizi ve Dizayn | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
MTM3592 | Simülasyon Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4191 | Çocukla İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4072 | Gelişim Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4152 | Çocukları Tanıma Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
SBU1702 | Uluslararası İlişkilere Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
MTM3611 | Matematik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4181 | Temel Sağlık Bilgisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
MTM4521 | Nesneye Yönelik Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4021 | Egzersiz ve Zihinsel Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITC1020 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Seçmeli 7 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3021 | Öğretimde Bireysel Farklılıklar | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT4051 | Özel Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 13 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
BTO2212 | Programlama Dilleri II | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
BTO2142 | Öğretim Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 4 | 1 |
BTO2152 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | 1 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 |
BTO2904 | Fizik 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 |
BTO1131 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri I | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 |
MDB1051 | İngilizce I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 |
TDB1031 | Türkçe 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
MAT1341 | Matematik 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
BTO1052 | Bilgisayar Donanımı | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 |
BTO1132 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri II | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 |
TDB1032 | Türkçe 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
MAT1342 | Matematik 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
MDB1052 | İngilizce II | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 |
BTO2111 | Programlama Dilleri I | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 |
BTO2151 | Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 |
BTO2131 | Bilimsel Araştırmaya Giriş | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 |
BTO2903 | Fizik 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
BTO3211 | İşletim Sistemleri ve Uygulamaları | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 |
BTO3041 | İnternet Tabanlı Programlama | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 |
BTO3151 | Uzaktan Eğitim | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 |
BTO3052 | Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
BTO3182 | Bilgisayar Ağları ve İletişim | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 |
BTO3062 | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 |
BTO3172 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 5 | 3 |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 |
BTO3212 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 |
BTO4161 | Proje Geliştirme ve Yönetimi I | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 5 |
BTO4071 | Web Tasarımı | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 |
EGT4021 | Rehberlik | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 3 | 3 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 |
BTO4162 | Proje Geliştirme ve Yönetimi II | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 5 |
BTO4212 | Öğretmenlik Uygulaması | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | 1 | 5 | 1 |
BTO2831 | Okul Gözlemi | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 |
SNF4081 | Hayat Boyu Eğitim | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
FBO2122 | Uluslararası Eğitim Projeleri | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
SNF4082 | Türk Demokrasi Tarihi | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
SNF4122 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 |
SNF3082 | Osmanlı Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
BTO2922 | Mesleki İngilizce I | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 |
BTO2832 | Çevre Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 |
SNF3092 | Toplumsal tarihte kadın ve çocuk | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 |
FBO2062 | Sağlık ve İlkyardım | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
SNF4052 | Türk Bilim Tarihi | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
IST2252 | Veri Analizi | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 |
BTO3921 | Mesleki İngilizce II | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 |
BTO3831 | Mesaj Tasarımı ve İletişim | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
SNF4101 | Stresle başa çıkma | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
FBO2072 | Doğal Hayatı Koruma | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
FBO2152 | Eğitimde Drama | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 4 | 5 |
TDE1301 | Yazılı ve Sözlü Anlatım | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
SNF1082 | Genel Coğrafya | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4062 | Eğitimsel Biyografiler | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 |
SNF4102 | Eğitim Hukuku | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 |
SNF4142 | Öğretmen meslek ahlakı | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
EGT2172 | Eğitim Sosyolojisi | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
BTO3822 | Eğitim Felsefesi | 2 | 2 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 |
SNF3112 | Vatandaşlık ve küresel değerler | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |
SNF4111 | Sosyal Beceri Eğitimi | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
FBO2112 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 1 | 3 | 5 |
SNF4072 | Değerler eğitimi | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 |
TDE2302 | Batı Edebiyatı | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
SNF3072 | Modernleşme ve Eğitim | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 |
IST3050 | Anket Düzenleme | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 |
END4961 | Bilgi Sistemlerinde Hukuki ve Ahlaki Değerler | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 |
IMO2071 | Bulanık Mantık | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 |
EGT2111 | Eğitimde Yaratıcı Drama | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 |
EGT2131 | Düşünme ve Problem Çözme | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 |
TRO2252 | Etkili İletişim | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 3 |
SBU4611 | Balkanlarda Uluslaşma Hareketleri ve Türkiye | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 |
SBU4101 | Avrupa Birliği ve Türkiye | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
BTO2112 | Bilgisayar Destekli Öğretim | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ILT3812 | İllüstrasyon | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ILT2731 | Senaryo Yazımı | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 |
ISL1622 | Davranış Bilimi | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 |
SBU4572 | Devlet, Toplum ve Kalkınma Kuramları | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 |
BTO3212 | Bilişimde Güvenlik ve Etik | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 |
BTO3222 | Grafik Tasarımı ve İletişim | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 |
ISL1711 | Hukukun Genel Kavramları | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 |
MTM4501 | Yöneylem Araştırması | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
ISL1611 | İşletme Bilimine Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 |
SNF4041 | Etkili İletişim | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 3 |
BTO4131 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 |
ILT4811 | E Medya Pazarlama | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ISL4570 | Sistem Analizi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ILT2732 | Ses Üretim Teknikleri | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 |
BLM1541 | İstatistik ve Olasılık Hesapları | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 4 |
ISL4551 | Nicel Karar Verme Teknikleri I | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 |
BTO4222 | Eğitim Yazılımı Tasarlama Geliştirme ve Uygulama | 3 | 2 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 |
MTM3581 | Bilgisayar Tasarımı | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
MTM4632 | Bilgisayar Tabanlı Öğrenen Sistemler | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
MTM4552 | Görüntü İşleme | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
MTM2511 | Algoritmalar ve Veri Yapıları | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 |
MTM4531 | Sistem Analizi ve Dizayn | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 |
MTM3592 | Simülasyon Teknikleri | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 |
OKL4191 | Çocukla İletişim | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 |
OKL4072 | Gelişim Kuramları | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 4 |
OKL4152 | Çocukları Tanıma Teknikleri | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 |
SBU1702 | Uluslararası İlişkilere Giriş | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
MTM3611 | Matematik Tarihi | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
OKL4181 | Temel Sağlık Bilgisi | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 |
MTM4521 | Nesneye Yönelik Programlama | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 |
ITB3010 | Sosyoloji | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
BED4021 | Egzersiz ve Zihinsel Sağlık | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 |
ITC1020 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
EGT3021 | Öğretimde Bireysel Farklılıklar | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 |
EGT4051 | Özel Eğitim | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | |||||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | X | X | ||||
PÇ-5 | X | |||||||
PÇ-6 | X | |||||||
PÇ-7 | X | |||||||
PÇ-8 | X | |||||||
PÇ-9 | X | |||||||
PÇ-10 | X |