Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim | SNF4041 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cevdet Şanlı |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak amacıyla, kişiler arası ve kişi içi iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapılar ve iletişim hakkında bilgi vermek ve onların empatik düşünme becerileri geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabileceklerdir
- Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir
- Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir
- Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve temel bileşenleri | İlgili kaynak |
2 | İletişim Modelleri | İlgili kaynak |
3 | Etkili iletişim | İlgili kaynak |
4 | Etkili iletişim | İlgili kaynak |
5 | Etkili iletişimin engelleri | İlgili kaynak |
6 | Konuşma ve dinleme | İlgili kaynak |
7 | Konuşma ve dinleme | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Etkili iletişimde çatışma yönetimi | İlgili kaynak |
10 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | İlgili kaynak |
11 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | İlgili kaynak |
14 | Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim | İlgili kaynak |
15 | İletişim kampanyaları ve uygulamaları | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|