Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Görsel OkuryazarlıkBTO510637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüM. Betül Yılmaz
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıMehmet Fatih ERKOÇ
Dersin AmacıBu ders BÖTE YL öğrencilerine; görsel okuryazarlık kavramı, görsel okuryazarlığın öğretim amaçlı ortamlarda öğrenmeyi kolaylaştırıcı/hızlandırıcı şekilde kullanılması için uyulması gereken ilkeler ve bu ilkelerin hayata geçirilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasını ve görsel okuryazarlık ilkeleri doğrultusunda değerlendirme becerisine ulaşılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiGörsel Okuryazarlık Kavramı, Algı Psikolojisi, Görsel Tasarım İlkeleri, Gestalt İlkeleri, Çoklu Ortam Geliştirme, Görsel Okuryazarlık Bileşenleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Multimedia for Leaning Methods and Development. (2000). Alessi, Trollip.
  • Görsel Okuryazarlık Ve Öğretim Teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 74-102. (2008). Alpan.
  • Graphics for Learning: ProvenGuidelinesfor Planning, Designing, andEvaluatingVisuals in Training Materials. (2004). Clark, Lyons.
  • Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri. TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology – TOJET, 2(3), 68 – 76. (2003). İpek.
  • Creating Graphics for Learning andPerformance: Lessons in Visual Literacy (2nd Edition). (2007). Lohr.
  • Multimedia Learning. (2009). Mayer.
  • Görsel Okuryazarlık. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 33 – 47. (2007). Sanalan, Sülün, Çoban.
  • Instructional Technology and Media for Learning. (2010). Smaldino, Lowther, Russell.
  • Handbook of Research on Educational Communications andTechnology. (2007). Spector, Merrill, Merrienboer, Driscoll.
  • Görsel İletişim ve Grafik Tasarım.(2004). Uçar.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Görsel okuryazarlık kavramını tanımlar.
  2. Görsel okuryazarlık ile ilgili yazılı bir literatür taraması hazırlar.
  3. Görsel iletişimi açıklar.
  4. Öğrenme ortamı için gerekli görsel unsurları söyler.
  5. Öğrenme ortamları için hazırlanmış görsellerin etkililiğini, zayıf ve güçlü yönlerini açıklar.
  6. Güncel teknolojiyi görsel okuryazarlık çerçevesinde kullanır.
  7. Görsel okuryazarlıkla ilgili kavramları öğretim teknolojisi uygulamaları içinde doğru şekilde kullanır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, genel kavramlarNA
2Görsel Okuryazarlık Kavramına Genel BakışNA
3Algı Psikolojisi - 1NA
4Algı Psikolojisi - 2NA
5Görsel Tasarım İlkeleri - 1Ödev 1
6Görsel Tasarım İlkeleri - 2NA
7Görsel Tasarım İlkeleri - 3Ödev 2
8Çoklu Ortam Geliştirme - 1NA
9Çoklu Ortam Geliştirme - 2Ödev 3
10Çoklu Ortam Geliştirme - 3Ödev 4
11Ara sınavNA
12Görsel Okuryazarlık BileşenleriNA
13Makale İnceleme Ödev 5
14Makale İnceleme NA
15Genel değerlendirmeProje
16Final sınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım165
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev520
Sunum/Jüri
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev515
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)135
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok