Dersin Amacı | Bu ders BÖTE YL öğrencilerine; görsel okuryazarlık kavramı, görsel okuryazarlığın öğretim amaçlı ortamlarda öğrenmeyi kolaylaştırıcı/hızlandırıcı şekilde kullanılması için uyulması gereken ilkeler ve bu ilkelerin hayata geçirilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasını ve görsel okuryazarlık ilkeleri doğrultusunda değerlendirme becerisine ulaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Görsel Okuryazarlık Kavramı, Algı Psikolojisi, Görsel Tasarım İlkeleri, Gestalt İlkeleri, Çoklu Ortam Geliştirme, Görsel Okuryazarlık Bileşenleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Multimedia for Leaning Methods and Development. (2000). Alessi, Trollip.
- Görsel Okuryazarlık Ve Öğretim Teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 74-102. (2008). Alpan.
- Graphics for Learning: ProvenGuidelinesfor Planning, Designing, andEvaluatingVisuals in Training Materials. (2004). Clark, Lyons.
- Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri. TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology – TOJET, 2(3), 68 – 76. (2003). İpek.
- Creating Graphics for Learning andPerformance: Lessons in Visual Literacy (2nd Edition). (2007). Lohr.
- Multimedia Learning. (2009). Mayer.
- Görsel Okuryazarlık. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 33 – 47. (2007). Sanalan, Sülün, Çoban.
- Instructional Technology and Media for Learning. (2010). Smaldino, Lowther, Russell.
- Handbook of Research on Educational Communications andTechnology. (2007). Spector, Merrill, Merrienboer, Driscoll.
- Görsel İletişim ve Grafik Tasarım.(2004). Uçar.
|