Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Web Tabanlı Öğretim Tasarımı | BTO5111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serhat B. Kert |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Sabiha Yeni |
Dersin Amacı | WTÖ'nün kuramsal temellerini , Web temelli uzaktan eğitim uygulamalarını, - öğretim tasarımı, - ortam tasarımı, - materyal tasarımı boyutları ile değerlendirmeye ve süreci gerçekleştirmeye yönelik, bireysel bilgi birikimini desteklemek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Web temelli öğretim (WTÖ) karakteristiği (WTÖ nedir ve ne değildir) WTÖ analizi: Avantajlar dezavantajalar olası maliyetler WTÖ için bir yaklaşım oluşturmak, teknoloji standartlarını ve metaforları düşünmek WTÖ öğrenme sıralarının organize edilemsi Öğrenmeyi aktif hale getirme çevrimiçi öğrenme aktivitleri Çevrimiçi test ve alıştırma tasarımı İşbirliğini desteklemeye yönelik çevrimiçi uygulamalar Görsel sınıflarda öğretim WTÖ sürecinde Öğrenen motivasyonu Global yaklaşım oluşturma süreci Teknik güçlüklerin üstesinden gelme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Web temelli öğretim tasarımını açıklar.
- Web temelli öğretim süreçlerini açıklar.
- Öğrenme ve çevrimiçi uygulamar arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Web temelli bir öğretim tasarlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web temelli öğretim (WTÖ) karakteristiği (WTÖ nedir ve ne değildir) | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
2 | WTÖ analizi: Avantajlar dezavantajalar olası maliyetler | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
3 | WTÖ için bir yaklaşım oluşturmak, | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
4 | Teknoloji standartlarını ve metaforları düşünmek | Örnek bir yaklaşım oluşturmak |
5 | WTÖ öğrenme sıralarının organize edilmesi | İçerik tasarım alıştımaları |
6 | Öğrenmeyi aktif hale getirme çevrimiçi öğrenme aktiviteleri | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
7 | Çevrimiçi test ve alıştırma tasarımı İşbirliğini desteklemeye yönelik çevrimiçi uygulamalar | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
8 | Ara sınav | Konuların tekrarı |
9 | Görsel sınıflarda öğretim | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
10 | WTÖ sürecinde Öğrenen motivasyonu | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
11 | Global yaklaşım oluşturma süreci | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
12 | Teknik güçlüklerin üstesinden gelme | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
13 | Uygulama sunumları | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
14 | Uygulama Sunumları | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
15 | Uygulama Sunumları | Web temelli öğretim kaynağından inceleme (Yazar: William Horton) |
16 | Final Sınavı | Konuların tekrarı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 10 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|