Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Tarihi | MTM3611 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Kısaca Matematik Tarihinin Tanıtımı, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem, materyal ve müfredatlar. günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması |
---|---|
Dersin İçeriği | Matematik Tarihi, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem, materyal ve müfredatlar, günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İlk medeniyetlerde matematiğin gelişim sürecini öğrenirler.
- Eski andaolu medeniyetlerinde matematik ve kullanılan yöntemler öğrenirler.
- Öğrenci ortaçağda Türk-İslam bilim adamları ve matematikçileri hakkında bilgi edinir.
- Güncel ve geçmiş dönemlerdeki öğretim yöntemleri ve müfredatları karşılaştırma yeteneği edinir.
- Matematik tarihinin, önemini ve değerini anlarlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Uygarlıklarda Matematik | 1-1,2-1,5-1,6-1 |
2 | Uygarlıklar Öncesinde Matematik | 1-2,2-2,5-2,6-2 |
3 | Eski anadolu uygarlıklarında matematik ve Yöntemler | 1-3,2-3,5-3,6-3 |
4 | Orta Çağda Türk - İslam Bilim Adamları Ve Matematikçileri | 1-4,2-4,5-4,6-4 |
5 | Doğuda Cebirin Kurucusu : El - Harizmi ve Kulandığı yöntemler | 1-5,2-5,5-5,6-4 |
6 | Osmanlı Medreselerinde Aritmetik Ve Cebir Eğitimi | 3-1,4-1,5-6,6-5 |
7 | Osmanlı Medrese Müntesipleri Ve Geometri Dalları | 3-2,4-2,6-6 |
8 | Son devirde Osmanlı Müfredat Programı | 3-3,4-3,6-7 |
9 | Vize | |
10 | Osmanlı Medreselerinde Okutulan Aritmetik Ve Cebir Kitapları | 3-4,4-4,6-8 |
11 | Osmanlı Alimlerinin Otobiyografilerine Ve İcazetnamelerine Göre Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı | 3-5,4-5,6-9 |
12 | Osmanlı Medreselerinde Riyazi İlimler | 3-6,4-6,6-9 |
13 | İshak B. Hasan Et-Tokadi’nin Nazmu’l-Ulum’una Göre;Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı | 3-7,4-7,6-10 |
14 | İncelenen Matematikçi ve müfredatların günümüz ile karşılaştırılması | 3-8,4-8,5-8,6-10 |
15 | Öğrenci Ödevlerinin Sunumları değerlendirmeler ve yorum | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 2 | 10 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|