Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çocukla İletişimOKL419136300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüMehmet Nur Tuğluk
Dersi Veren(ler)Ümmühan Yeşil Dağlı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrencilerin, çocukla iletişim kurmanın önemini, çocuğu dinleme, çocukla konuşma, sen dili- ben dili, çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkilerini kavrayabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiİletişimin tanımı, önemi, iletişim sürecinin temel öğeleri, iletişimi etkileyen faktörler, iletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışlar, çocukla iletişim kurmanın önemi, çocuğu dinleme, çocukla konuşma, sen dili- ben dili, çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri, anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki iletişim.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Abacı, R. (2005). Yaşamın Kalitelendirilmesi, Form Stil Yayıncılık, İstanbul. Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri Ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları, İstanbul: Remzi Kitabevi. Çağdaş, A. (2002). Anne-Baba Çocuk İletişimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları Ve Empati, İstanbul: Sistem Yayıncılık Thomson, P. (2002). İletişimin Sırları, İstanbul: Arion Yayınevi. Whirter, Jeff Mc. (1998).Çocukla İletişim, İstanbul: Meb.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler iletişimi tanımlar ve önemini açıklar
  2. Öğrenciler iletişim sürecinin temel öğelerini sıralar.
  3. Öğrenciler iletişimi etkileyen faktörleri açıklar.
  4. Öğrenciler iletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışların neler olduğunu açıklar.
  5. Öğrenciler çocukla iletişim kurmanın önemini açıklar
  6. Öğrenciler çocuğu dinlemenin önemini açıklar.
  7. Öğrenciler çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkilerini açıklar
  8. Öğrenciler anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki iletişimin önemini açıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1İletişimin tanımı, önemiDers Kitabı
2İletişim sürecinin temel öğeleriDers Kitabı
3İletişimi etkileyen faktörler,Ders Kitabı
4İletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışlarDers Kitabı
5Çocukla iletişim kurmanın önemiDers Kitabı
6Çocukla iletişim kurmanın önemiDers Kitabı
7Çocuğu dinlemeDers Kitabı
8Ara sınav
9Çocukla konuşmaDers Kitabı
10Sen dili- ben diliDers Kitabı
11Çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileriDers Kitabı
12Çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileriDers Kitabı
13Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. Ders Kitabı
14Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. Ders Kitabı
15Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. Ders Kitabı
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev130
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok