Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocukla İletişim | OKL4191 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Nur Tuğluk |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, çocukla iletişim kurmanın önemini, çocuğu dinleme, çocukla konuşma, sen dili- ben dili, çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkilerini kavrayabilmesi amaçlanmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İletişimin tanımı, önemi, iletişim sürecinin temel öğeleri, iletişimi etkileyen faktörler, iletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışlar, çocukla iletişim kurmanın önemi, çocuğu dinleme, çocukla konuşma, sen dili- ben dili, çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri, anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki iletişim. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iletişimi tanımlar ve önemini açıklar
- Öğrenciler iletişim sürecinin temel öğelerini sıralar.
- Öğrenciler iletişimi etkileyen faktörleri açıklar.
- Öğrenciler iletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışların neler olduğunu açıklar.
- Öğrenciler çocukla iletişim kurmanın önemini açıklar
- Öğrenciler çocuğu dinlemenin önemini açıklar.
- Öğrenciler çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkilerini açıklar
- Öğrenciler anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki iletişimin önemini açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin tanımı, önemi | Ders Kitabı |
2 | İletişim sürecinin temel öğeleri | Ders Kitabı |
3 | İletişimi etkileyen faktörler, | Ders Kitabı |
4 | İletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışlar | Ders Kitabı |
5 | Çocukla iletişim kurmanın önemi | Ders Kitabı |
6 | Çocukla iletişim kurmanın önemi | Ders Kitabı |
7 | Çocuğu dinleme | Ders Kitabı |
8 | Ara sınav | |
9 | Çocukla konuşma | Ders Kitabı |
10 | Sen dili- ben dili | Ders Kitabı |
11 | Çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri | Ders Kitabı |
12 | Çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri | Ders Kitabı |
13 | Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. | Ders Kitabı |
14 | Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. | Ders Kitabı |
15 | Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. | Ders Kitabı |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|