Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Gözlemi | BTO2831 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Beyza Bayrak |
Dersin Amacı | Öğretmen adayının öğretmenlik mesleğini okul ortamında tanıma, temel eğitim derslerinin teorik yapısının uygulama yoluyla destekleme ve öğretmenlik mesleği için gözlem yoluyla deneyim kazanma |
---|---|
Dersin İçeriği | MEB okullarında uyulması gereken kurallar, uyulması gereken yönetmelikler. Öğretmenin Okuldaki Bir Günü. Derslerin Gözlenmesi. Öğretim Yöntemleri. Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü. Bir Öğrencinin İncelenmesi. Soru Sormayı Gözlemleme. Öğretim Teknolojilerinden Yararlanma. Ders Kitabı / Çalışma Yaprağı İnceleme. Sınav Hazırlama, Değerlendirme, Kayıt Tutma. Okul, Sorunları ve Toplumla İlişkileri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir öğretmenin okul içi ve dışındaki sorumluluklarını söyler.
- Derslerde ve sınıf yönetimde kullanılabilecek farklı yöntem ve tekniklerin uygulamasını raporlar.
- Öğretmen gözüyle okul, öğrenci ve mesleğe bakış açısı geliştirir.
- Okulların öğrenci, aile ve sosyal çevreyle ilişkilerini gözleyerek yorumlar.
- Okullarda geçerli kanun ve yönetmelikleri söyler.
- Öğretmenlerin kullandığı eğitim ve yönetim amaçlı her türlü materyali açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Hakkında Bilgilendirme | NA |
2 | MEB okullarında uyulması gereken kurallar, uyulması gereken yönetmelikler | NA |
3 | Öğretmenin Okuldaki Bir Günü | 1. rapor |
4 | Derslerin Gözlenmesi | 2. rapor |
5 | Öğretim Yöntemleri | 3. rapor |
6 | Vize sınavı | NA |
7 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü | 4. rapor |
8 | Bir Öğrencinin İncelenmesi | 5. rapor |
9 | Soru Sormayı Gözlemleme | 6. rapor |
10 | Öğretim Teknolojilerinden Yararlanma | 7. rapor |
11 | Ders Kitabı İnceleme | 8. rapor |
12 | Çalışma Yaprağı İnceleme | 9. rapor |
13 | Sınav Hazırlama, Değerlendirme, Kayıt Tutma | 10. rapor |
14 | Okul, Sorunları ve Toplumla İlişkileri | 11. rapor |
15 | Ders hakkında genel değerlendirme | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 20 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 10 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 1 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|