Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çevre Eğitimi | BTO2832 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Beyza Bayrak |
Dersin Amacı | Çevrenin tanımı ve önemi hakkında temel bilgileri öğrenmek, çevre sorunları ve bu sorunlara karşı alınacak önlemler hakkında bilgi sahibi olmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | • Çevre Eğitimi Tanımı ve Gelişimi • Çevre nedir? • Ekolojinin Temelleri • Ekosistem Kavramı • Toprak ile ilgili sorunlar • Su ile ilgili Sorunlar • Hava kirliliği • Katı atıklar ve kaynakları • Gürültü kirliliği • Tehlikeli atıklar ve kaynakları • Nüfus Artışı ve Nüfus Kontrolü • Çevre problemlerine yönelik geliştirilen örnek proje sunumları • Çevreci kuruluşlar ve amaçları • İlk ve Orta öğretim programlarında çevre eğitimi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çevre ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Ekoloji ve ekosistemi açıklar.
- Çevre eğitiminin gelişimini açıklar.
- Su, hava, toprak, gürültü kirliliğini açıklar.
- Tehlikeli ve katı atıkları listeler.
- İlköğretim ve ortaöğretim çevre eğitimi müfredatını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Eğitimi Tanımı ve Gelişimi | NA |
2 | Çevre nedir? Ekolojinin Temelleri, Ekosistem Kavramı | Tanımları araştırma |
3 | Toprak ile ilgili sorunlar | İnternet araştırması |
4 | Su ile ilgili Sorunlar | İnternet araştırması |
5 | Hava kirliliği | İnternet araştırması |
6 | Vize | NA |
7 | Katı atıklar ve kaynakları | Yazılı ödev |
8 | Gürültü kirliliği | Örnek bulma |
9 | Tehlikeli atıklar ve kaynakları | Okuma |
10 | Nüfus Artışı ve Nüfus Kontrolü | Yazılı ödev |
11 | Çevre problemlerine yönelik geliştirilen örnek proje sunumları | Sunum hazırlama |
12 | Çevre problemlerine yönelik geliştirilen örnek proje sunumları | Sunum hazırlama |
13 | Çevreci kuruluşlar ve amaçları | Organizasyon tanıtma |
14 | İlk ve Orta öğretim programlarında çevre eğitimi | Müfredat inceleme |
15 | İlk ve Orta öğretim programlarında çevre eğitimi | Müfredat incele |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 25 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|