| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Eğitimi | BTO2832 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
| Asistan(lar)ı | Beyza Bayrak |
| Dersin Amacı | Çevrenin tanımı ve önemi hakkında temel bilgileri öğrenmek, çevre sorunları ve bu sorunlara karşı alınacak önlemler hakkında bilgi sahibi olmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | • Çevre Eğitimi Tanımı ve Gelişimi • Çevre nedir? • Ekolojinin Temelleri • Ekosistem Kavramı • Toprak ile ilgili sorunlar • Su ile ilgili Sorunlar • Hava kirliliği • Katı atıklar ve kaynakları • Gürültü kirliliği • Tehlikeli atıklar ve kaynakları • Nüfus Artışı ve Nüfus Kontrolü • Çevre problemlerine yönelik geliştirilen örnek proje sunumları • Çevreci kuruluşlar ve amaçları • İlk ve Orta öğretim programlarında çevre eğitimi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çevre ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Ekoloji ve ekosistemi açıklar.
- Çevre eğitiminin gelişimini açıklar.
- Su, hava, toprak, gürültü kirliliğini açıklar.
- Tehlikeli ve katı atıkları listeler.
- İlköğretim ve ortaöğretim çevre eğitimi müfredatını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre Eğitimi Tanımı ve Gelişimi | NA |
| 2 | Çevre nedir? Ekolojinin Temelleri, Ekosistem Kavramı | Tanımları araştırma |
| 3 | Toprak ile ilgili sorunlar | İnternet araştırması |
| 4 | Su ile ilgili Sorunlar | İnternet araştırması |
| 5 | Hava kirliliği | İnternet araştırması |
| 6 | Vize | NA |
| 7 | Katı atıklar ve kaynakları | Yazılı ödev |
| 8 | Gürültü kirliliği | Örnek bulma |
| 9 | Tehlikeli atıklar ve kaynakları | Okuma |
| 10 | Nüfus Artışı ve Nüfus Kontrolü | Yazılı ödev |
| 11 | Çevre problemlerine yönelik geliştirilen örnek proje sunumları | Sunum hazırlama |
| 12 | Çevre problemlerine yönelik geliştirilen örnek proje sunumları | Sunum hazırlama |
| 13 | Çevreci kuruluşlar ve amaçları | Organizasyon tanıtma |
| 14 | İlk ve Orta öğretim programlarında çevre eğitimi | Müfredat inceleme |
| 15 | İlk ve Orta öğretim programlarında çevre eğitimi | Müfredat incele |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 5 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 25 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 10 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|