Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mesaj Tasarımı ve İletişim | BTO3831 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Meryem Büyükimdat |
Dersin Amacı | Eğitim yazılımı, eğitsel Web sitesi, eğitsel afiş tasarımı, vb. öğretim materyalleri hazırlayabilme becerisi, en uygun mesajın, en uygun kanalla nasıl verilebileceği bilgisi ve mesaj yaratma becerisi kazanma. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mesaj kavramı, Mesaj tasarımı bilgisinden yararlanılan alanlar. Mesajları nasıl algılıyoruz? İletişim teorisi. Öğrenme psikolojisi, Seçici algı, Dikkat, Hatırlama. Gestalt, İletişimde bilgi işleme kuramı, Göstergebilim. Mesaj için uygun kanalın seçilmesi. Yazılı, görsel ve etkileşimli mesajların yaratılması. Etkili mesajların anatomisi, 5N 1K ve diğer yöntemler. Yazılı, görsel ve elektronik medyanın kesiştiği alanlar ve mesajların kurgusu. Gizli mesajlar ve saklı içerik. Mesaj etkileri araştırmaları. Öğretim materyali tasarımında mesaj tasarımının yeri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mesajların nasıl algılandığı açıklar.
- Mesaj tasarımı kullanım alanları, geliştirme süreci ve ilgili temel kavramları açıklar.
- Mesaj tasarımında kullanılan kuramsal altyapıları (iletişim teorisi, öğrenme psikolojisi, vs.) açıklar.
- Öğretim tasarımı ilkelerinin mesaj geliştirme sürecine etkisini açıklar.
- Mesaj için uygun kanalı seçer.
- Yazılı, görsel ve etkileşimli mesajlar tasarlar.
- Mesaj etkileri araştırmalarının neler olduğunu açıklar.
- Mesaj tasarımı ilkelerini dikkate alarak mesajları değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | NA |
2 | Mesaj tasarımı ile ilgili alanlar | Okuma |
3 | Algı ve mesaj tasarımı | Okuma |
4 | İletişim teorisi ve mesaj tasarımı | Okuma |
5 | Psikoloji ve mesaj tasarımı: Öğrenme psikolojisi, seçici algı, dikkat, hatırlama | Okuma |
6 | Göstergebilim | İnternet araştırması |
7 | Vize | NA |
8 | Mesaj iletişim kanalları | İnternet araştırması |
9 | Yazılı, görsel ve etkileşimli mesajların tasarımı | Örnek inceleme |
10 | Etkili mesaj tasarımı yöntemleri | Okuma |
11 | Yazılı, görsel ve elektronik medyanın kesiştiği alanlar | NA |
12 | Gizli mesajlar ve saklı içerik | İnternet araştırması |
13 | Mesaj tasarımında araştırmalar | Okuma |
14 | Öğretim materyali tasarımında mesaj tasarımının yeri. | Örnek inceleme |
15 | Öğretim materyali tasarımında mesaj tasarımının yeri. | Örnekleri değerlendirme |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 5 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|