| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Felsefesi | BTO3822 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
| Asistan(lar)ı | Meryem Büyükimdat |
| Dersin Amacı | Tüm bilim alanlarının özünü oluşturan felsefe kavramı doğrultusunda, eğitim sistemlerine yön veren temel felsefi anlayışları kavrama ve felsefe ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | • Felsefe ve Eğitim Kavramları • Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki • Felsefi akımlar (İdealizm, Realizm, Pragmatizm ve Varoluşçuluk) • İdealizm ve Eğitim • Realizm ve Eğitim • Pragmatizm ve Eğitim • Varoluşçuluk ve Eğitim • Eğitim Akımları • İlerlemecilik • Esasicilik • Daimicilik • Yeniden Kurmacılık ve Varoluşçuluk • Eğitim Akımlarının Eğitim Kuramlarına Etkisi • Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişki • Bilimsel Düşüncenin Temelleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tüm bilim alanlarının özünü oluşturan felsefe kavramını açıklar.
- Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Eğitim sistemlerine yön veren temel felsefi anlayışları açıklar.
- Eğitim Akımlarının (İlerlemecilik, Esasicilik, Daimicilik, Yeniden Kurmacılık ve Varoluşçuluk) ne olduğunu söyler.
- Felsefi akımlardaki değişikliklerin eğitim kuramlarına yansılamalarını açıklar.
- Temel felsefi akımlardan etkilenen eğitim sistemlerinin amaçları ve işleyişlerini değerlendirir.
- Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişkiyi açıklar.
- Bilimsel Düşüncenin Temellerini ifade eder.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Felsefe ve Eğitim Kavramlar | NA |
| 2 | Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki | Okuma |
| 3 | Felsefi akımlar (İdealizm, Realizm, Pragmatizm ve Varoluşçuluk) | Okuma |
| 4 | İdealizm ve Eğitim | Okuma |
| 5 | Realizm ve Eğitim | Okuma |
| 6 | Pragmatizm ve Eğitim | Okuma |
| 7 | Varoluşçuluk ve Eğitim | Okuma |
| 8 | ara sınav | NA |
| 9 | Eğitim Akımları- İlerlemecilik | NA |
| 10 | Esasicilik | Okuma ve yazılı ödev |
| 11 | Daimicilik | Okuma ve yazılı ödev |
| 12 | Yeniden Kurmacılık ve Varoluşculuk | Okuma |
| 13 | Eğitim Akımlarının Eğitim Kuramlarına Etkisi | Yazılı ödev |
| 14 | Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişki | Yazılı ödev |
| 15 | Bilimsel Düşüncenin Temelleri | Okuma |
| 16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 25 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 35 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|