Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi | BTO3822 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Meryem Büyükimdat |
Dersin Amacı | Tüm bilim alanlarının özünü oluşturan felsefe kavramı doğrultusunda, eğitim sistemlerine yön veren temel felsefi anlayışları kavrama ve felsefe ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. |
---|---|
Dersin İçeriği | • Felsefe ve Eğitim Kavramları • Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki • Felsefi akımlar (İdealizm, Realizm, Pragmatizm ve Varoluşçuluk) • İdealizm ve Eğitim • Realizm ve Eğitim • Pragmatizm ve Eğitim • Varoluşçuluk ve Eğitim • Eğitim Akımları • İlerlemecilik • Esasicilik • Daimicilik • Yeniden Kurmacılık ve Varoluşçuluk • Eğitim Akımlarının Eğitim Kuramlarına Etkisi • Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişki • Bilimsel Düşüncenin Temelleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tüm bilim alanlarının özünü oluşturan felsefe kavramını açıklar.
- Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Eğitim sistemlerine yön veren temel felsefi anlayışları açıklar.
- Eğitim Akımlarının (İlerlemecilik, Esasicilik, Daimicilik, Yeniden Kurmacılık ve Varoluşçuluk) ne olduğunu söyler.
- Felsefi akımlardaki değişikliklerin eğitim kuramlarına yansılamalarını açıklar.
- Temel felsefi akımlardan etkilenen eğitim sistemlerinin amaçları ve işleyişlerini değerlendirir.
- Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişkiyi açıklar.
- Bilimsel Düşüncenin Temellerini ifade eder.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefe ve Eğitim Kavramlar | NA |
2 | Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki | Okuma |
3 | Felsefi akımlar (İdealizm, Realizm, Pragmatizm ve Varoluşçuluk) | Okuma |
4 | İdealizm ve Eğitim | Okuma |
5 | Realizm ve Eğitim | Okuma |
6 | Pragmatizm ve Eğitim | Okuma |
7 | Varoluşçuluk ve Eğitim | Okuma |
8 | ara sınav | NA |
9 | Eğitim Akımları- İlerlemecilik | NA |
10 | Esasicilik | Okuma ve yazılı ödev |
11 | Daimicilik | Okuma ve yazılı ödev |
12 | Yeniden Kurmacılık ve Varoluşculuk | Okuma |
13 | Eğitim Akımlarının Eğitim Kuramlarına Etkisi | Yazılı ödev |
14 | Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişki | Yazılı ödev |
15 | Bilimsel Düşüncenin Temelleri | Okuma |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 35 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|