Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yazılımı Tasarlama Geliştirme ve Uygulama | BTO4222 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Feza Orhan |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Zeynep Gecü |
Dersin Amacı | Ders yazılımı geliştirme aşamalarını öğrenerek, nitelikli bir yazılımda/web sayfasında bulunması gereken ilkeleri dikkate alarak bir yazılım/öğretimsel web sayfası örneği geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1. Bilgisayarların Öğretim Ortamında Kullanımı 2. BDÖ Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler ve Temel Kavramlar 3. BDÖ sürecinde ders yazılımlarının / öğretim amaçlı Web sayfalarının önemi. 4. Ders Yazılımları ve Temel Öğrenme Kuramları ilişkisi. 5. Ders Yazılımları ve Programlı Öğretim ilişkisi. 6. Farklı Amaçlara Hizmet Eden Ders Yazılımları 7. Ders Yazılımı/Web Sayfası Geliştirme Aşamaları 8. Nitelikli Bir Yazılımda/web sayfasında bulunması gerekli özellikler 9. Yazılım Değerlendirme Ölçütleri 10. Yazılım Değerlendirme formu geliştirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim yazılımı geliştirme süreci ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Eğitim yazılımı geliştirme sürecini(aşamalarını) ifade eder.
- Senaryo geliştirmeyi açıklar.
- Eğitim yazılımı geliştirme süreci ve Öğretim Tasarımı ilişkisini açıklar.
- Mesaj tasarımının ne olduğunu söyler.
- Öğretim Tasarım ilkelerine uygun bir yazılım geliştirir.
- Geliştirilen yazılımları uygular.
- Geliştirilen yazılımların değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | BDÖ Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler ve Temel Kavramlar | Konular, ders sorumlusu ile öğrencilerin tartışmaları ile işlenecek |
3 | Ders Yazılımları/Öğrenme Nesneleri ve Temel Öğrenme Kuramları | Öğrenme kuramları ile yazılımlar arasındaki ilişkiyi tartışmak üzere hazırlıklı geliniz. |
4 | Birebir/Tekrar Alıştırma/Benzetim Amaçlı ÖY | Yazılım ya da ÖN örnekleri ile sınıfa geliniz |
5 | Problem Çözme/Eğitlence/Sunum ÖY | Yazılım ya da ÖN örnekleri ile sınıfa geliniz |
6 | Yazılım/Öğrenem nesnesi geliştirme. Ekibin oluşturulması/Alan ve düzeyin belirlenmesi/Hedeflerin saptanmasınde dikkat edilecek noktalar | Yazılım geliştirecek olan ekiblerin oluşturulması/görev dağılımı/çalışılacak olan alanın saptanması |
7 | İçeriğin düzenlenemsinde/Öğretme stratejilerinin saptanmasındadikkat edilecek noktalar | Yazılım ekibi hftlık çalışmasınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere gelin |
8 | Senaryo yazma süreci/akış şemalarını düzenleme/ | Yazılım ekibi hftlık çalışmasınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere gelin/senaryo örneklerinin tartışılması |
9 | Ekran Tasarımı:Görsel Algı Özellikleri | Yazılım ekibi hftlık çalışmasınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere gelin |
10 | Yazılımın değerlendirilmesi süreci | Her grubun kendi geliştirdikleri yazılımalra yönelik öğrenci değerlendirme formu geiştirme |
11 | Nitelikli bir yazılımda bulunması gereken özellikler | Gruplar tarafından geliştirilen yazılımalrın okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi |
12 | Davetli Uzman:TEGV Bilgi Benim işim e-materyallerinni geliştirilme süreci | Gruplar tarafından geliştirilen yazılımalrın okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi |
13 | Davetli Uzman: E-nocta/bilgi kurdu yazılım geliştirme süreci | Gruplar tarafından geliştirilen yazılımalrın okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi |
14 | Grupların Yazılım sunumları | sınıf değerlendirmesi |
15 | Grupların Yazılım sunumları | sınıf değerlendirmesi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 50 | |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|